۰ نفر

تلاش آلمان برای طرح تنش‌های غرب آسیا در شورای امنیت

۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۱۱
کد خبر: 407612
تلاش آلمان برای طرح تنش‌های غرب آسیا در شورای امنیت

سخنگوی وزارت خارجه آلمان می‌گوید این کشور قصد دارد از دبیر کل سازمان ملل بخواهد که مسئله تنش‌های اخیر در منطقه غرب آسیا را در دستور کار شورای امنیت قرار دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه گفت این کشور تلاش می‌کند تا مسئله تنش‌های اخیر در غرب آسیا را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان که در برلین در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان از «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد خواهد خواست تا مسئله تنش میان آمریکا و ایران را در دستور کار شورای امنیت قرار دهد.

وی گفت: «ما با هر دو سو (ایران و آمریکا) کانال‌های تماس داریم و می‌خواهیم از میزان تنش‌ها بکاهیم.»

اظهارات سخنگوی دستگاه دیپلماسی آلمان در حالی مطرح می‌شود که برلین پیش از این تلویحا از ترور سردار «قاسم سلیمانی» دفاع کرده و این اقدام را پاسخی به «اقدامات تحریک‌آمیز ایران» خوانده بود. در پی این اظهارات، کاردار آلمان در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت برلین همچنان به تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهد.

وی در مورد بیانیه روز گذشته ایران مبنی بر اینکه تهران تمام محدودیت‌های عملیاتی برجام را کنار می‌گذارد، گفت: «این یک تخطی دیگر از برجام است، اما می‌خواهم تأکید کنم که این، به صورت خودکار به برجام پایان نمی‌دهد.»

او افزود: «هدف ما همچنان حفظ این توافق است. ما در حال گفت‌وگو در این مورد هستیم.»

جمهوری اسلامی ایران روز گذشته گام پنجم و پایانی کاهش تعهد به توافق هسته‌ای را اعلام کرد. بر اساس این بیانیه،  ایران هرگونه محدودیت مربوط به غنی‌سازی را کنار گذاشت.