۰ نفر

در صورت خروج اجباری نیروهای آمریکا؛

ترامپ عراق را با وضع تحریم‌های بی‌سابقه تهدید کرد

۱۶ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۴۷
کد خبر: 407520
ترامپ عراق را با وضع تحریم‌های بی‌سابقه تهدید کرد

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به مصوبه اخراج نیروهای نظامی خارجی بالاخص آمریکا از خاک عراق از وضع تحریمهای بی سابقه علیه بغداد خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در پی تصویب قطعنامه پایان حضور نیروهای نظامی خارجی در پارلمان عراق «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بغداد را به وضع تحریمهای بی سابقه تهدید کرد و مدعی شد که اگر نیروهای آمریکا ملزم به خروج از خاک عراق شوند، دولت عراق برای پایگاه هوایی مستقر در آن کشور «بهای بسیار گزافی» به واشنگتن خواهد پرداخت.

وی همچنین گفت که «واشنگتن تحریمهایی بی سابقه علیه عراق وضع خواهد کرد. تحریمهایی که باعث می شوند تحریمهای ایران ناچیز به نظر برسند».

 تنها ساعاتی پس از آن که پارلمان عراق قانون خروج نظامیان خارجی از جمله نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش اعلام کرده است که واشنگتن نسبت به این رای پارلمان بسیار احساس ناامیدی می‌کند.

مورگان اورتاگس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این ارتباط گفته است: درحالی که منتظر شفاف شدن ماهیت و نتایج قانون اخیر در پارلمان عراق هستیم، از رهبران عراقی خواستار آنیم که با دقت بیشتری اهمیت روابط تجاری و امنیتی فعلی میان دو کشور را در نظر بگیرند و حضور ائتلاف جهانی مبارزه علیه داعش را نیز مد نظر قرار دهند.

به ادعای اورتاگس، منافع مشترک آمریکا و عراق باعت تداوم جنگ علیه داعش شده و دولت آمریکا متعهد به عراقی مستقل، پایدار و موفق است.

عصر امروز در جریان نشستی ویژه، نمایندگان پارلمان عراق سرانجام رای به خروج نظامیان آمریکایی از این کشور دادند.

در حالی که پارلمان عراق امروز یکی از سرنوشت‌سازترین جلسات خود را برگزار می‌کرد، قانون اخراج نظامیان آمریکایی از عراق تصویب شد. گفته شده همزمان با برگزاری این نشست برای رای‌گیری در ارتباط با خروج نظامیان آمریکایی، نمایندگان پارلمان شعارهای «آمریکا برو بیرون - عراق آزاد است» سر دادند.