۰ نفر

پلوسی:

اقدام تحریک‌آمیز دولت ترامپ علیه ایران آمریکایی‌ها را در خطر قرار می‌دهد

۱۵ دی ۱۳۹۸، ۸:۱۰
کد خبر: 407204
 اقدام تحریک‌آمیز دولت ترامپ علیه ایران آمریکایی‌ها را در خطر قرار می‌دهد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد یکشنبه هشدار داد که اقدام نظامی تحریک‌آمیز دولت آمریکا علیه ایران باعث شده تا جان آمریکایی‌ها و متحدان این کشور در خطر قرار بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،‌ «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد یکشنبه در واکنش به اطلاع رسانی رسمی کاخ سفید به کنگره درباره عملیات ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب گفت که این اطلاع رسانی که به کنگره انتقال داده شده بیش از آنکه پاسخ دهنده باشد، سوالات بیشتری را بوجود آورده است.

وی افزود: «این سند سوالات جدی و فوری درباره زمان‌بندی، شیوه و توجیه تصمیم دولت برای درگیری در اقدام خصمانه علیه ایران بوجود آورده است. این تصمیم بسیار غیرمعمول، نگرانی‌ها را افزایش داده که کنگره و مردم آمریکا درباره امنیت ملی‌شان در ابهام قرار داده شده‌اند.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه هشدار داد: «اقدام نظامی تحریک‌آمیز، تنش‌زا و نامناسب جان شهروندان، دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکایی و متحدان را در خطر قرار می‌دهد. این اقدام خصمانه بدون قانون "مجوز استفاده از نیروی نظامی" علیه ایران، بدون رایزنی با کنگره و بدون ارائه استراتژی مشروع و شفاف به کنگره و مردم صورت گرفته است.»

کاخ سفید روز شنبه (به وقت واشنگتن) به طور رسمی کنگره را در جریان حمله بامداد جمعه در نزدیکی فرودگاه بغداد قرار داد که به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انجام شد.

این اطلاع‌رسانی تحت قانون 1973 آمریکا انجام شده که از آن با نام قانون «war power»   نیز یاد می‌شود که بر اساس آن دولت آمریکا باید طی 48 ساعت بعد از انجام هر اقدام نظامی، درباره آن به کنگره اطلاع رسانی کند.