۰ نفر

ترامپ: به دنبال تغییر نظام ایران نیستیم اما رفتار تهاجمی‌اش باید پایان یابد

۱۴ دی ۱۳۹۸، ۰:۲۳
کد خبر: 406877
ترامپ: به دنبال تغییر نظام ایران نیستیم اما رفتار تهاجمی‌اش باید پایان یابد

رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه در سخنرانی گفت که واشنگتن به دنبال تغییر نظام ایران نیست اما این کشور باید رفتار تهاجمی‌اش را پایان دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه در سخنرانی گفت که به دنبال تغییر نظام ایران نیستیم اما رفتار تهاجمی‌ این کشور باید پایان یابد.

وی در ادامه مدعی شد تصمیمی که دیروز اتخاذ شد در راستای توقف جنگ و نه آغاز آن بود و اقدام ایران در به کارگیری مبارزین نیابتی برای بی ثباتی کشورهای همسایه باید هم اکنون متوقف شود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت که سردار سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای حملات علیه دیپلمات‌ها و نظامیان آمریکایی بود.

ترامپ اضافه کرد که وظیفه مقدس وی دفاع از آمریکا بوده و خودش دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن لیستی از اهداف را در اختیار داشته و آماده اجرای آن در هر زمان است.

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.