۰ نفر

ترامپ: آمریکا سال‌هاست که میلیاردها دلار به عراق پرداخت می‌کند

۱۳ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۲۷
کد خبر: 406850
ترامپ: آمریکا سال‌هاست که میلیاردها دلار به عراق پرداخت می‌کند

رئیس جمهور آمریکا شامگاه جمعه در پیامی در توئیتر مدعی شد که واشنگتن برای سال‌های متمادی است که هر سال میلیاردها دلار به عراق پرداخت می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،‌ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که برای سال‌های طولانی،‌ آمریکا میلیاردها دلار به عراق پرداخت کرده است. 

وی در ادامه نوشت: «این موضوع در راس تمام چیزهایی است که ما برای آنها انجام دادیم. مردم عراق نمی‌خواهند که تحت سیطره و کنترل ایران باشند اما در نهایت این انتخاب آنها خواهد بود.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه پیام توئیتری خود مدعی شد: «طی 15 سال گذشته ایران کنترل بیشتری بر عراق پیدا کرده و مردم عراق از این موضوع خرسند نیستند. این هرگز به خوبی به پایان نمی‌رسد.»

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی پیش نیز در اظهار نظر توئیتری درباره ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، مدعی شد باید مدت‌ها قبل او را از میان برمی‌داشتند. (جزئیات بیشتر)

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.