۰ نفر

توجیهات بی اساس پمپئو درباره علت ترور سردار سلیمانی

۱۳ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۴۲
کد خبر: 406845
توجیهات بی اساس پمپئو درباره علت ترور سردار سلیمانی

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که آمریکایی‌ها پس از حمله اخیر و جان باختن سلیمانی، امنیت بیشتری در منطقه دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با این شبکه درباره اقدام تروریستی کشورش در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی مدعی شد  که حمله هوایی دستور داده شده برای ترور قاسم سلیمانی برای از هم گسیختن «حمله‌ای قریب‌الوقوع» انجام شد که می‌توانست به قیمت جان شهروندان آمریکایی در خاورمیانه تمام شود.

پمپئو با اصرار بر ادعاهای بی پایه در این گفت‌وگو مطرح کرد: من نمی‌توانم درباره ماهیت تهدیدها خیلی صحبت کنم. اما مردم آمریکا باید بدانند که تصمیم رئیس جمهور[دونالد ترامپ] برای از میان برداشتن سلیمانی از کارزار جنگ، جان آمریکایی‌ها را نجات داد.

او مدعی شد که سردار سلیمانی در حال طرح‌ریزی فعالانه در منطقه برای انجام دادن اقدامی بزرگ بود و در این راستا بیان کرد که آمریکایی‌ها «پس از این حمله و جان باختن سلیمانی، امنیت بیشتری در منطقه دارند».

او تاکید کرد که یک ارزیابی جامع اطلاعاتی آمریکا به این حمله منجر شد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این باره توضیح داد: خطر این که هیچ کاری انجام ندهیم، بسیار بزرگ بود. جامعه اطلاعاتی این ارزیابی را انجام داد و رئیس‌جمهور ترامپ، شب گذشته قاطعانه اقدام کرد.

پمپئو علاوه بر این گفت که پس از مرگ پیمانکار آمریکایی در 27 دسامبر در عراق،«ما موج اطلاعاتی‌ای را که در آن سفرهای سلیمانی در آن منطقه و کاری که برای به خطر انداختن بیشتر آمریکایی‌ها انجام می‌داد مطرح شده بود، رصد می‌کردیم.

او با بیان اینکه «زمانش رسیده بود که اقدامی برای از هم گسیختن این طرح انجام دهیم»، گفت که باید از آن‌چه «خصومت بیشتر قاسم سلیمانی و حکومت ایران» می‌خواند، جلوگیری کرده و تلاش می‌کردند تا از وضعیت تنش‌زدایی کنند.

پمپئو در ادامه اظهاراتش گفت که آن‌ها[دولت آمریکا]«به این نتیجه رسیدند که بیانیه منتشر شده مناسب  و زمان آن نیز به موقع بوده است».