۰ نفر

ترامپ: ژنرال سلیمانی باید سال‌ها پیش حذف می‌شد

۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۴۷
کد خبر: 406805
ترامپ: ژنرال سلیمانی باید سال‌ها پیش حذف می‌شد

رئیس‌جمهور آمریکا با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس علیه سردار شهید سلیمانی، گفت باید سال‌ها قبل او را از میان برمی‌داشتند.

به گزارش اقتصادآنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اظهار نظر توئیتری مجدد درباره ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، مدعی شد باید مدت‌ها قبل او را از میان برمی‌داشتند.

ترامپ با مطرح کردن ادعاهای بی‌پایه و اساس علیه این سردار شهید، مدعی شد: «ژنرال قاسم سلیمانی هزاران آمریکایی را در برهه‌ای از زمان کشته یا به شدت مجروح کرده بود و در حال برنامه‌ریزی برای کشتن تعداد بیشتری بود، اما گرفتار شد!».

وی در ادامه ادعاهای خود، افزود: «او مستقیم و غیرمستقیم مسئول مرگ میلیون‌ها نفر بود از جمله تعداد زیادی از معترضان اخیر که در ایران کشته شدند. در حالی که ایران هیچ وقت نمی‌تواند به آن اعتراف کند اما سلیمانی در داخل این کشور منفور و مورد ترس بود».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادعایی خلاف آنچه که امروز توسط میلیون نفر از مردم ایران به نمایش گذاشته شد، گفت: «آنها (ایرانی‌ها) ذره‌ای به اندازه‌ای که سرانشان به جهان بیرون نشان می‌دهند، ناراحت نیستند. او (سردار سلیمانی) باید سال‌ها قبل از میان برداشته می‌شد».

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

در بیانیه پنتاگون آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»