۰ نفر

ال بی سی: ترامپ بارها اوباما را به خاطر احتمال جنگ با ایران سرزنش کرده بود

۱۳ دی ۱۳۹۸، ۱۷:۰۵
کد خبر: 406796
ال بی سی: ترامپ بارها اوباما را به خاطر احتمال جنگ با ایران سرزنش کرده بود

رئیس‌جمهور آمریکا درحالی روز به روز بر تنش میان واشنگتن و تهران می‌افزاید که سال‌های گذشته رئیس‌جمهور سابق آمریکا را به آغاز جنگ علیه ایران متهم کرده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که گفته‌ می‌شود دستور ترور سردار «قاسم سلیمانی» را صادر کرده و تنش میان واشنگتن و تهران را به‌شدت افزایش داده است، پیش‌تر بارها «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق این کشور را به تلاش برای جنگ‌افروزی علیه ایران متهم کرده بود.

به نوشته پایگاه انگلیسی «ال‌بی‌سی»، توئیت‌های ترامپ از ۹ سال پیش، نشان می‌دهد که چگونه او با متهم کردن اوباما به پیش رفتن به سوی جنگ با ایران، تلاش می‌کرد محبوبیت خود را در جامعه آمریکایی افزایش دهد.

ترامپ ۲۹ نوامبر سال ۲۰۱۱ (۸ آذر ۱۳۹۰) گفته بود: «باراک اوباما برای پیروز شدن در انتخابات، جنگی را علیه ایران به راه خواهد انداخت».

او همچنین ۱۶ آگوست ۲۰۱۲ (۲۶ مرداد ۱۳۹۱) در حساب توئیتری خود نوشت: «همیشه گفته‌ام که باراک اوباما پیش از انتخابات به شکلی، به ایران حمله خواهد کرد».

ترامپ چند ماه بعد مجدداً در حساب توئیتری خود می‌نویسد: «نگذارید اوباما با کارت ایران بازی کند و جنگ به راه بیندازد تا دوباره انتخاب شود. جمهوری‌خواهان مراقب باشید».

رئیس‌جمهور آمریکا حتی ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳ و پس از اتمام رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری گفته بود: «پیش‌بینی می‌کنم رئیس‌جمهور اوباما در جایی به ایران حمله خواهد کرد تا وجهه خود را حفظ کند».

ترامپ در حالی این توئیت‌ها را منتشر کرده که اکنون در مقام ریاست‌جمهوری، تنش با ایران را به میزان زیادی افزایش داده است.

او اندکی پس از تکیه زدن به صندلی ریاست‌جمهوری، به‌صورت یک‌جانبه از توافق هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ (برجام) خارج شد و تحریم‌های سنگینی را تحت عنوان «فشار حداکثری» علیه ایران اعمال کرد. همچنین ترامپ تلاش کرد تا جایی که می‌تواند به تقویت دشمنان ایران در منطقه نظیر رژیم صهیونیستی و عربستان پرداخته و ایران را عامل بی‌ثباتی منطقه معرفی کند.

طی ماه‌های اخیر، مقامات دیپلماتیک و کارشناسان مختلف بین‌المللی درخصوص بروز جنگ میان ایران و آمریکا هشدار داده‌اند. این هشدارها پس از ترور سردار سلیمانی به شدید‌ترین حالت خود رسیده است.

روز جمعه، «کریس مورفی»، نماینده مجلس سنای آمریکا به شدت توجیه ارائه شده توسط پنتاگون برای ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به باد انتقاد گرفت و گفت دولت ترامپ یک جنگ منطقه‌ای بالقوه را آغاز کرده است.

DAuoZjf3Jb4s

0CL5TsGBQtFT