۰ نفر

سفارت آمریکا در بغداد فعالیت‌های کنسولی خود را متوقف کرد

۱۱ دی ۱۳۹۸، ۲۰:۵۳
کد خبر: 406445
سفارت آمریکا در بغداد فعالیت‌های کنسولی خود را متوقف کرد

در پی تجمع اخیر معترضان عراقی در مقابل سفارت آمریکا در بغداد، همه فعالیت‌های کنسولی این سفارت به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد روز چهارشنبه همه فعالیت‌های کنسولی خود را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

تعلیق فعالیت‌های کنسولی سفارت آمریکا در بغداد پس از دو روز تحصن و تظاهرات عراقی‌های معترض به حمله اخیر آمریکا به مواضع الحشد الشعبی صورت گرفت.

صدها معترض عراقی دو روزی است که در اعتراض به حمله آمریکا علیه پایگاه‌های الحشد الشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشد الشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند.

الحشد الشعبی پس از دو روز اعترض مقابل سفارت امریکا طی بیانیه‌ای رسمی، خواستار پایان یافتن تحصن مقابل سفارت آمریکا در بغداد، به احترام تصمیم دولت عراق شد. در این بیانیه آمده است: «سازمان حشد الشعبی عراق از کلیه حاضران مقابل سفارت آمریکا می خواهد که به احترام تصمیم دولت عراق و حفظ اقتدار کشور عقب‌نشینی کنند».

جنگنده‌های آمریکا یکشنبه‌شب پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله عراق وابسته به الحشد الشعبی را در شهر القائم استان الانبار واقع در غرب این کشور و در مرز با سوریه هدف قرار دادند.

در حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی، 28 نفر از رزمندگان مقاومت عراق شهید و بیش از 50 نفر زخمی شدند.