۰ نفر

ترامپ اتهام جدیدی به ایران وارد کرد

۱۰ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۵۸
کد خبر: 406125
ترامپ اتهام جدیدی به ایران وارد کرد

رئیس جمهور آمریکا پس از حملاتی که این کشور در خاک عراق انجام داد، با طرح ادعاهایی درباره ایران، در اظهاراتی فرافکنانه تهران را مسئول ترتیب دادن حمله به سفارت کشورش در عراق خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری درباره ایران مدعی شد: ایران یک پیمان‌کار آمریکایی را کشت و بسیاری دیگر را دچار جراحت کرد. ما قدرتمندانه پاسخ دادیم و همیشه این کار را خواهیم کرد.

ترامپ در ادامه ادعاهایش ایران را مسئول ترتیب دادن حمله‌ به سفارت آمریکا در عراق خواند و گفت: کاملا مسئول دانسته خواهند شد. علاوه بر این، ما از عراق انتظار داریم که از نیروهایش استفاده کند تا از سفارت حفاظت کند و بنابراین مطلع باشد!

این ادعای ترامپ در پی این مطرح می‌شود که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ساعاتی پس از اعلام حملات به مقرهای گردان‌های حزب‌الله عراق در کنفرانسی خبری عملیات آمریکا را "موفقیت آمیز" توصیف کرده و اشاره کرد که آمریکا تدابیر هجومی را علیه گروهی لحاظ کرد که آن را مورد حمایت ایران دانست.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در همان کنفرانس خبری گفت، مسؤولان ارشد امنیت ملی دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا را در جریان حملات هوایی که واشنگتن در مرزهای عراق و سوریه ترتیب داد، قرار دادند؛ حملاتی که در واکنش به تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی بود..

پامپئو افزود: هرگز منتظر نمی‌مانیم ایران جان مردان و زنان آمریکایی را در خطر قرار دهد.

این در حالی است که سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تجاوز نظامی آمریکا به خاک و نیروهای عراقی را به شدت محکوم کرد و از آمریکا خواست تا به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی عراق احترام گذاشته و دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف کند.

موسوی با اشاره به دروغ بودن ادعای آمریکا در مبارزه با تروریسم اظهار داشت: این حملات بار دیگر ادعای دروغ آمریکا در مبارزه با گروهک تکفیری داعش را اثبات کرد به طوری که ایالات متحده، مواضع نیروهایی را هدف قرار داده است که در طول سالهای گذشته ضربات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تصریح کرد: آمریکا با این حملات، حمایت قاطع خود را از تروریسم و بی ‌توجهی به استقلال و حاکمیت کشورها نشان داده است و باید مسئولیت تبعات این اقدام غیرقانونی خود را بپذیرد.