۰ نفر

روسیه: حضور تروریست‌ها در ادلب قابل تحمل نیست

۶ دی ۱۳۹۸، ۹:۱۵
کد خبر: 405050
روسیه: حضور تروریست‌ها در ادلب قابل تحمل نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که حضور تروریست‌ها در ادلب قابل تحمل نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از ماریا زخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: اقدامات لازم برای کنترل اوضاع در ادلب را انجام می‌دهیم اما بدیهی است که حضور تروریست‌ها در ادلب قابل تحمل نیست.

وی اظهار کرد، عملیات متداوم ارتش سوریه در ادلب برای آزادسازی این منطقه از تروریسم، بخشی از سیاست و موضع سوری مبتنی بر آزادسازی هر وجب از خاک آن از لوث تروریسم است.

از سوی دیگر، زاخارووا توضیح داد که اوضاع در کانتون جزیره (شرق فرات) به دلیل ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی و متحدانش و حملات مکرر اسرائیلی به خاک سوریه، همچنان شکننده است.

به گفته این سخنگو، مسکو خواهان به عملیاتی کردن گام‌هایی با هدف اجرای بندهای توافقنامه روسیه و ترکیه درباره وضعیت استان ادلب از جمله جدا کردن مخالفان میانه‌رو از تروریست‌ها در این منطقه است.

وی افزود: ما گام‌هایی برای تحت کنترل داشتن اوضاع برمی‌داریم اما بدیهی است که نمی‌توان تا ابد چشمانمان را به روی وجود یک کانون تروریستی در ادلب ببندیم.

زاخارووا اشاره کرد،‌ روسیه خواهان اجرای کامل یادداشت تفاهم سوچی است که ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۸ امضا شد و بر اساس آن مخالفان میانه‌رو باید از تروریست‌ها جدا شوند.