۰ نفر

افزایش مشکلات اقتصادی آلمان در 2020

۵ دی ۱۳۹۸، ۲:۱۹
کد خبر: 404799
افزایش مشکلات اقتصادی آلمان در 2020

نمایندگان کسب و کارهای بزرگ انتظار دارند سال آینده میلادی یک سال ضعیف دیگر برای اقتصاد آلمان باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، آلمان با مشکلات اقتصادی بیشتری در 2020 مواجه است چون شرکت هایش به خاطر مالیات بالا و کمبود نیروی کار ماهر تحت فشار هستند.

آنگلا مرکل که قرار است در 2021 از صدراعظمی آلمان کنار برود، در سال جدید میلادی با پیش بینی های ضعیفی از اقتصاد رو به روست. نمایندگان کسب و کارهای بزرگ انتظار دارند سال آینده یک سال ضعیف دیگر برای اقتصاد آلمان باشد. رئیس فدراسیون صنایع آلمان که یکی از منتقدان اصلی دولت است، از سیاستمداران خواسته با واقعیت های اقتصادی روبرو شوند. 

وی گفت:« وقت آن رسیده که بیدار شویم. این دولت باید برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر تلاش کند».

 وی با اشاره به رکود بخش صنایع گفت صادرات هم راکد شده است.

 انتقاد از مرکل و دولت او نه تنها مخفیانه که آشکارا هم ابراز می شود. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع برلین اشاره می‌کند که آخرین اصلاح مالیات شرکتی بیش از ده سال پیش انجام شد.

 اقتصاد آلمان پس از سالها رونق،  تنها 0.5 درصد در 2019 رشد داشت. سیاستمداران برلین امیدوارند پایان یافتن بی ثباتی برگزیت در هفته‌های آینده به بازگشت اقتصاد کمک کند.

 ولی پس از اینکه بوریس جانسون انگلیس را در سی و یکم ژانویه از اتحادیه اروپا خارج کند، بی ثباتی برای بسیاری از احزاب همچنان باقی می ماند.

 اتاق بازرگانی و صنایع شهر ارفورت در روز دوشنبه پیش بینی کرد که اقتصاد وابسته به صادرات این شهر در سال جدید هم با مشکلاتی مواجه خواهد بود. طبق این پیش بینی، صادرات ارفورت در 2019 حدود 15 میلیارد یورو پایین تر از سال قبل خواهد بود.

 به نظر اتاق بازرگانی، نرخ مثبت رشد صادرات در سال های قبل، متعلق به گذشته بوده است.

 بازار فروش اصلی برای محصولاتی که در ایالت مرکزی تورینگن آلمان تولید می شوند در سایر کشورهای اتحادیه اروپا .