۰ نفر

پیام کریسمس پاپ

۴ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۵۸
کد خبر: 404745
پیام کریسمس پاپ

رهبر کاتولیک‌های جهان در پیام تبریک کریسمس با اشاره به درگیری‌ها و نابسامانی‌ها در بسیاری از نقاط جهان ابراز امیدواری کرد که «نور مسیح» بر «تاریکی قلب آدمیان» پیروز شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در بخشی از خطابهٔ کریسمس خود با اشاره به وضعیت مردم سوریه گفت:‌ «آنها هنوز امیدی ندارند که خصومت‌هایی که بیش از در یک دهه‌ گذشته سرزمینشان را فراگرفته، پایان یابد.»

وی با اشاره به ناآرامی‌ها در فلسطین افزود: «مسیح، ناجی بشریت در آن سرزمین متولد شد و هنوز بسیاری از مردم آنجا در انتظار صلح،‌ امنیت و شکوفایی هستند.»

به گزارش یورونیوز، پیشوای کاتولیک‌های جهان همچنین از همگان دعوت کرد تا کاری کنند بحران در لبنان، تنش در عراق و «بحران شدید انسانی» در یمن کاهش یابد.

وی همچنین به دگرگونی‌های اجتماعی و سیاسی شدید در کشورهای آمریکای جنوبی از جمله ونزوئلا اشاره کرد و از سوی دیگر مجددا خواستار برخورد بهتر کشورها با مهاجرانی شد که از «در جستجوی زندگیِ امن» خانه و کاشانهٔ خود را ترک می‌کنند.

پاپ فرانسیس همچنین نیایش و امید خود را نثار مردمی کرد که در بسیاری از کشورهای آفریقایی نظیر کونگو، نیجر، بورکینافاسو، مالی، نیجریه و سودان جنوبی به‌سبب باورهای دینی‌شان آزار می‌بینند.

پیام ویژهٔ کریسمس فرصتی است که پاپ‌ در آن به رنج‌های بشری اشاره می‌کند و خواستار راه‌حلی برای آنها می‌شود.