۰ نفر

ترامپ: پلوسی هیچ چیزی درباره توافق آمریکا-مکزیک-کانادا نمی‌داند

۴ دی ۱۳۹۸، ۰:۳۸
کد خبر: 404489
ترامپ: پلوسی هیچ چیزی درباره توافق آمریکا-مکزیک-کانادا نمی‌داند

رئیس جمهوری آمریکا در تلاش برای فرار از استیضاح اعلام کرد: پلوسی هیچ چیزی درباره توافق آمریکا-مکزیک-کانادا نمی‌داند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه در پیامی توئیتری درواکنش به تلاش حزب رقیب برای ادامه روند استیضاح وی اعلام کرد: تنها دلیلی که توانستیم توافق تجاری عظیم آمریکا-مکزیک-کانادا (USMCA) را به تصویب برسانیم، این بود که دموکرات‌های بی خاصیت -با توجه به اینکه تنها چیزی که به آن فکر می‌کنند استیضاح است- می‌خواستند نشان دهند که می‌توانند چیزی سازنده را تصویب کنند.

رئیس جمهوری آمریکا در این باره نوشت: او (نانسی پلوسی) هیچ چیزی درباره توافق آمریکا-مکزیک-کانادا نمی‌داند!

این درحالیست که وی ساعاتی پیش گفته بود: همه آنچه از پلوسی رئیس مجلس نمایندگان (آمریکا) و سناتور «شومر» می‌بینیم، از این حکایت دارد که آنها تردید جدی دارند که شواهدی که تاکنون ارائه کرده اند به اندازه کافی خوب بوده و به شکل بسیار فوری، به دنبال یافتن شواهد بیشتری هستند. تنها راه کارساز بودن این روش، ایجاد نوعی فشار (در افکار) عمومی برای مطالبه شاهدان بیشتر است؛ اما «میچ مک کانل» (رئیس اکثریت جمهوریخواهان در مجلس سنا) آرا لازم را در اختیار دارد و می‌تواند این محاکمه (استیضاح ترامپ) را هر طور که می‌خواهد پیش ببرد.

گفتنی است، مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش ترامپ را در ۲ مورد اتهامی وی در ارتباط با پرونده رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» استیضاح کرد و اکنون منتظر ادامه این روند در سنای آمریکا است.