۰ نفر

گزارش توییتری ظریف از سفر روحانی به کوالالامپور

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۲
کد خبر: 402931
گزارش توییتری ظریف از سفر روحانی به کوالالامپور

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت که روحانی در دیدار با پادشاه مالزی درباره روابط دوجانبه و شرایط جهان اسلام به گفت‌گو پرداخته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه در توییتر خود نوشت: از اینکه با حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در کوالالامپور برای حضور در اجلاس سران کوالالامپور 2019 حضور دارم، خوشحال هستم. دیدارهای پرثمری با شاه عبدالله و نخست وزیر، ماهاتیر محمد در خصوص روابط دوجانبه، امور منطقه‌ای و شرایط جهان اسلام داشتیم. همچنین دورهمی صمیمانه‌ای با ایرانیان برگزار شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت رسمی نخست وزیر مالزی و به منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای اسلامی شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شد.

اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ با حضور  ۴٠٠ تن شامل ٢۵٠ تن از رهبران، مقام‌ها، شخصیت‌های سیاسی و اندیشمندان از ۵۲ کشور جهان، در روزهای ۱۸ تا ۲۱ دسامبر (۲۷ تا ۳۰ آذر) در پایتخت مالزی برگزار می شود.

شرکت کنندگان دراین اجلاس قرار است ضمن بحث و گفت‌وگو در مورد مهمترین چالش‌های کشورهای اسلامی و مسائل تاثیرگذار در جهان اسلام، راهکارهایی را برای رفع این چالش‌ها مطرح کنند.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در دیدار با ماهاتیر محمد با ابراز امیدواری به اینکه اجلاس سران کوآلالامپور برای حل مشکلات و مسائل کشورهای اسلامی مفید باشد، گفت: اینگونه اجلاس‌ها می تواند در حل و فصل مشکلات مسلمانان بویژه خاورمیانه موثر باشد.

photo_2019-12-18_18-18-19