۰ نفر

برای راضی کردن ترامپ در توافق تجاری

چین باید حجم زیادی محصول کشاورزی از آمریکا خریداری کند

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۲
کد خبر: 402551
چین باید حجم زیادی محصول کشاورزی از آمریکا خریداری کند

چین تحت توافق تجاری فاز یک قرار است میزان خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را افزایش دهد، اما رساندن این خرید به سطح مورد انتظار آمریکا مشکل‌ساز خواهد بود.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، چین تحت توافق تجاری فاز یک قرار است میزان خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را افزایش دهد، اما رساندن این خرید به سطح مورد انتظار آمریکا مشکل‌ساز خواهد بود و تحلیل‌گران می‌گویند چین تنها در حالتی این کار را خواهد کرد که شرایط بازار آن را تضمین کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دبرا المز، مدیر اجرایی مرکز تجارت آسیا، می‌گوید: این میزان خرید، دیوانه‌وار است و بازارها را در سطح جهانی به هم می‌ریزد. مقیاس و سرعت این افزایش خرید مشکل‌ساز خواهد بود.

او در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: من شرط می‌بندم که حتی در صورتی که به توافق هم برسیم دوباره خیلی زود به همین نقطه بازخواهیم گشت، چراکه توانایی چین برای انطباق واقعی با این خریدها محدود می‌باشد.

تحت توافق تجاری فاز اول با چین، ترامپ اصرار دارد که خیلی زود چینی‌ها ۵۰ میلیارد دلار از محصولات کشاورزی آمریکا خواهند خرید.

المز می‌گوید: چینی‌ها بسیار محتاطانه در مورد میزان خریدهای کشاورزی خود صحبت کردند و گفتند طبق شرایط بازار و محدودیت‌های سازمان تجارت جهانی خرید خواهند کرد. به عبارت دیگر اگر شرایط بازار مساعد نباشد و بازار نتواند این میزان را پشتیبانی کند، آنها بسیار کمتر از سطح هدف تعیین شده خرید خواهند کرد.