۰ نفر

ترامپ تاکنون 15هزار دروغ یا ادعای گمراه کننده داشته است

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱:۰۵
کد خبر: 402430
ترامپ تاکنون 15هزار دروغ یا ادعای گمراه کننده داشته است

رسانه‌های خبری با استناد به آمار یک موسسه حقیقت سنجی گزارش کردند که دونالد ترامپ از زمان حضور در کاخ سفید تاکنون حدود 15هزار دروغ گفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس داده‌های یک پایگاه حقیقت‌‌سنجی، «دونالد ترامپ» از زمان انتخاب به عنوان ریاست جمهوری آمریکا، بیش از ۱۵۰۰۰ «دروغ» یا ادعای «گمراه‌کننده» بیان کرده است.

به نوشته روزنامه «واشنگتن‌پست» میزان دروغ‌های رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۱۰ دسامبر (سه شنبه ۱۹ آذر) از سال گذشته هم فراتر رفت.

در مجموع ۱۰۵۵ روزی که ترامپ در کاخ سفید حضور داشته، ۱۵۴۱۳ دروغ یا ادعای گمراه‌کننده بیان کرده است. در سال ۲۰۱۷، ترامپ حدود ۱۹۹۹ و در سال بعد از آن ۵۶۸۹ دروغ گفته بود. ترامپ در سال جاری این میزان را دو برابر کرده و در ۶۲ روز گذشته به طور متوسط روزی ۳۲ دروغ یا ادعای گمراه‌کننده داشته است.

افزایش میزان دروغ‌های ترامپ به دلیل افزایش توجه به تماس تلفنی او در ماه جولای (تیر) با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بود که ماه سپتامبر (مهر) علنی و باعث استیضاح  او در مجلس شد. حدود ۶۰۰ مورد از دروغ‌ها یا ادعاهای کذب ترامپ در دو ماه گذشته با موضوع تحقیقات از او مرتبط بوده است.

ترامپ ۲۴۲ ادعای نادرست درباره اقتصاد آمریکا داشته و عنوان کرده که از زمان رئیس جمهور شدن وی،  آمریکا بهترین وضعیت اقتصادی در طول تاریخ خود را دارد. این ادعا، پرتکرارترین دروغ وی بوده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان اخیرا گزارش کرد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک هفته ۷۸ ادعای نادرست مطرح کرد که چند مورد از آن‌ها مربوط به ایران بودند.