۰ نفر

دموکرات‌ها دلایل استیضاح ترامپ را در ۶۵۸صفحه تشریح کردند

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۴۷
کد خبر: 402399
دموکرات‌ها دلایل استیضاح ترامپ را در ۶۵۸صفحه تشریح کردند

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها قرار دارد، در گزارشی مفصل به تشریح دلایل استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها قرار دارد، روز دوشنبه در گزارشی ۶۵۸ صفحه‌ای به تشریح دلایل و مستندات استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته است.

این گزارش بخشی از اسنادی است که قرار است در رأی‌گیری استیضاح ترامپ مورد استناد قرار گیرد. طبق برنامه، رأی‌گیری ترامپ احتمالا روز چهارشنبه در صحن عمومی مجلس نمایندگان انجام می‌شود و در صورت رأی آوردن، به همراه دو لایحه اتهامی ترامپ و گزارش دلایل اتهامات، به سنا ارجاع می‌شود.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ را به دو تخلف «سوء استفاده از قدرت» و «مانع‌تراشی در مسیر تحقیقات کنگره» متهم کرده است. با این وجود، در گزارش این کمیته، مستندات گسترده‌ای از دیگر تخلفات ترامپ از جمله دریافت «رشوه» نیز دیده می‌شود.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «سی‌ان‌ان»، در جمع‌بندی این گزارش آمده است: «در مجموع، لوایح رئیس‌جمهور ترامپ را متهم می‌کند که منافع شخصی و سیاسی‌اش را بر امنیت ملی، انتخابات‌های آزاد و منصفانه و ساختارهای نظارتی ما ارجحیت داده است. او الگویی از سوء رفتار را دنبال کرده که در صورت عدم مقابله با آن، ادامه خواهد یافت.»

این کمیته می‌افزاید: «از این رو، رئیس‌جمهور ترامپ باید استیضاح شده و از کار برکنار شود.»

هرچند استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل اکثریت دموکرات این مجلس قطعی شده، اما اکثریت جمهوری‌خواه سنا موجب شده تا بسیاری این روند را در عمل بی‌نتیجه بدانند، چراکه بسیار بعید به نظر می‌رسد که دو سوم اعضای سنا، آنطور که قانون تعیین کرده، به برکناری ترامپ رأی مثبت دهند. 

«تد کروز» سناتور ارشد جمهوری‌خواه دیروز گفت استیضاح در سنا به جایی نمی‌رسد و جمهوری‌خواهان اجازه برکناری ترامپ را نخواهند داد.