۰ نفر

توافق تجاری چین و آمریکا به کاهش تنش تجاری کمک می‌کند

۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۷
کد خبر: 401749
توافق تجاری چین و آمریکا به کاهش تنش تجاری کمک می‌کند

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: امیدواریم که توافق تجاری چین و آمریکا بتواند قدمی مهم به سمت به توافق جامعه که بتواند به حل ریشه مناقشات تجاری کمک کند، باشد.

به گزارش تاس، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، گفت: توافقی که چین و آمریکا در فاز نخست مذاکرات تجاری دو جانبه امضا کرده‌اند به کاهش تنش تجاری در جهان منجر خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی تاکید کرد: ما از بیانیه امروز چین و آمریکا در باره به نتیجه رسیدن فاز نخست مذاکرات تجاری بین دو کشور استقبال می‌کنیم.

زمانی که این توافق اجرایی شود می‌تواند به کاهش تنش تجاری بین دو کشور منجر شده و روند اعمال تعرفه بر واردات کالا بین دو کشور را که از سال 2018 در جریان است،‌ معکوس کند.

جورجیوا در توئیتر نوشت:‌ما امیدواریم این مسئله همچنین یک قدم مهم به سمت یک توافق جامع که بتواند ریشه‌های اختلافات تجاری را حل کرده و از یک نظام تجاری بین‌المللی شفاف، پایدار و باز حمایت کند، باشد.

رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا، می‌گوید: هیأت تجاری از واشنگتن و پکن قصد دارند فاز نخست توافق تجاری را در اوایل ژانویه سال آینده میلادی امضا کنند. این توافق اعتبار انقضا ندارد.

در حالی که قرار بود آمریکا در روز 15 دسامبر بر واردات کالا از چین تعرفه اعمال کند اما بر اساس توافق طرفین این مسئله فعلا به تعویق افتاده است.