۰ نفر

توسط قاضی آمریکایی؛

تهدید هالک بانک ترکیه به خاطر دور زدن تحریم ایران

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبر: 400861
تهدید هالک بانک ترکیه به خاطر دور زدن تحریم ایران

یک قاضی آمریکایی تهدید کرد هالک بانک ترکیه را به جرم اهانت به دادگاه محکوم و به خاطر قبول نکردن اتهامش در خصوص نقض تحریم های ایران جریمه خواهد کرد.

 

 به گزارش بلومبرگ، یک قاضی آمریکایی تهدید کرد هالک بانک ترکیه را به جرم اهانت به دادگاه محکوم و به خاطر قبول نکردن اتهامش در خصوص نقض تحریم های ایران جریمه خواهد کرد. دادستان های فدرال آمریکا در نیویورک این بانک را متهم به دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این بانک دولتی ترکیه متهم شد که عمدا به ایران کمک کرده به 20 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی مسدود شده خود دسترسی پیدا کند. هالک بانک و وکلایش از آن زمان این اتهام را رد کرده‌اند و در دادگاه حاضر نشده اند.

ریچارد برمن، قاضی منطقه‌ای آمریکا تاریخ دهم فوریه را برای دادگاه رسیدگی بعدی این بانک تعیین کرده و از دادستان‌های فدرال خواسته مدارک قانونی پرونده را برای مشخص کردن جرائم احتمالی دادگاه در صورت حاضر نشدن این بانک ارائه دهند.

 هالک بانک تقاضا کرده اجازه داشته باشد به طور اختصاصی در نیویورک برای رد این دعوی حاضر شود تا مجبور نباشد رسماً به اتهامات پاسخ دهد ولی برمن هفته گذشته این تقاضا را رد کرد.

 دادستان‌های فدرال آمریکا در این پرونده 9 نفر از مدیران هالک بانک از جمله معاون سابق این بانک را متهم به نقض تحریم ها کرده اند.