۰ نفر

روایت روسیه از نشست کمیسیون مشترک برجام

۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۳:۲۵
کد خبر: 399882
روایت روسیه از نشست کمیسیون مشترک برجام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روایت خودش را از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین ارائه داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی روز جمعه روایت روسیه از نتایج به دست‌آمده در این نشست را تشریح کرد.

آقای اولیانوف در توئیتر نوشت: «آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام در سال ۲۰۱۹ این را به اثبات رساند که علی‌رغم همه مشکلات و اختلافات، شرکت‌کنندگان در این نشست در حمایت از برجام و تعهد به آن متحد هستند. این جمع‌بندی اصلی است که از رایزنی‌های امروز به دست آمده است.»

 نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر امروز (جمعه) با حضور هیات های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و‌‌انگلیس) در محل نمایندگی اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار شده بود، بعد از حدود سه ساعت دقایقی پیش پایان یافت.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشتند.

پیش از این خبرگزاری رویترز مدعی شده بود کشورهای اروپایی عضو برجام قرار است در جلسه کمیسیون مشترک در وین ایران را به استفاده از مکانیسم ماشه، در صورت برداشتن گام‌های برجامی بیشتر از سوی ایران تهدید کنند. 

با این حال، نماینده چین بعد از پایان نشست کمیسیون برجام گفت فعال کردن این ساز و کار به نفع هیچ کسی غیر از آمریکا نیست. 

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه هم با یادآوری اینکه ایران تهدیدی برای خروج از برجام مطرح نکرده گفت که صجبت در این باره هنوز خیلی زود است.