۰ نفر

واکنش تند ملانیا به تحقیقات استیضاح ترامپ

۱۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۹
کد خبر: 399643
واکنش تند ملانیا به تحقیقات استیضاح ترامپ

بانوی اول آمریکا در توییت بی‌سابقه‌ای با انتقاد از یک کارشناس حقوقی به خاطر اشاره به پسرش "بارون" هنگام شهادت به عنوان بخشی از تحقیق استیضاح در مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها، توئیت کرد که "کودک خردسال مستحق حفظ حریم خصوصی است و باید از سیاست دور نگه داشته شود."

به گزارش هیل،‌ ملانیا ترامپ،‌ همسر رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: «پاملا کارلان، شما باید از خوش‌خدمتی علنی و به وضوح مغرضانه و به شدت خشمناک خودتان و استفاده از یک کودک برای انجام این کار شرمنده شوید.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کارلان، استاد دانشکده حقوق استنفورد و شاهد تخصصی که توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان مجلس آمریکا فراخوانده شده بود، چهارشنبه حین انتقاد از رفتار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نام "بارون" را ذکر کرد. بارون، کوچکترین پسر رئیس‌جمهوری آمریکا و تنها فرزند او از ملانیا ترامپ است.

این شاهد در جلسه مذکور گفت: «پادشاهان نمی‌توانند مرتکب اشتباهی شوند زیرا کلمه پادشاه قانون است، اما برخلاف آنچه رئیس‌جمهور ترامپ می‌گوید، ماده دوم (قانون اساسی) به او قدرت انجام هر کاری که می‌خواهد، نمی‌دهد. قانون اساسی می‌گوید که هیچ عنوانی از اشراف نمی‌تواند وجود داشته باشد، بنابراین اگر رئیس‌جمهوری نام فرزندش را "بارون" نامگذاری می‌کند، این امر او را تبدیل به یک بارون نمی‌کند.»

بارون، از القاب اشرافی غرب اروپاست و به کسانی گفته می‌شد که زمین و املاک خود را مستقیماً از پادشاه دریافت می‌کردند. این لقب بیشتر در کشورهای آلمانی‌زبان و امپراتوری اتریش و مجار مرسوم بوده‌ است. هم‌اکنون این لقب در مجلس اعیان بریتانیا هم به کار می‌رود.

اظهارات پاملا کارلان با واکنش‌های تندی از درون کاخ سفید مواجه شد. کایلی مک‌انانی، دبیر مطبوعاتی تبلیغات انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «فقط در ذهن لیبرال‌های فریب‌خورده این مسئله خنده‌دار است که پای یک کودک ۱۳ ساله را به مزخرف استیضاح بکشند. پاملا کارلان فکر کرد که باهوش است و دیگران را می‌خنداند، اما در عوض برای همه آمریکایی‌ها این نکته را تقویت کرد که وقتی صحبت از نفرت دموکرات‌ها نسبت به همه چیزهای مربوط به ترامپ باشد، آن‌ها هیچ محدودیتی ندارند.» استفانی گریشام، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید هم این حرکت را "بی‌نزاکتی" توصیف کرد.

توییت ملانیا ترامپ در زمانی ارسال شد که او به همراه همسرش از نشست رهبران ناتو در لندن به آمریکا بازمی‌گشت.