کشوری که در سال گذشته، بیشترین میزان وجه دریافتی را از طریق مهاجران خود در سایر کشورها داشته، هند بود که حدود 78 میلیارد دلار در سال 2018 دریافت کرد.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ بر اساس آخرین داده‌های ارائه شده توسط بانک جهانی، مجموع انتقال وجه جهانی در سال 2018، بالغ بر 689 میلیارد دلار بوده که شاهد افزایش آن از 633 میلیارد دلار در سال 2017 هستیم. گفتنی است که از این مبلغ، 529 میلیارد دلار، به کشورهای دارای درآمد پایین و متوسط انتقال یافته است.

قابل ذکر است که بالاترین میزان حواله به کشورهای دیگر، به لطف بالا رفتن قیمت نفت و  بهبود شرایط اقتصادی در سال گذشته، از ایالات متحده آمریکا انجام شد.

از سویی دیگر، کشوری که عنوان بیشترین میزان دریافت حواله از کشورهای دیگر را از آن خود کرد، هند بود که این مبلغ وارد شده به کشور، به طور مداوم در سال‌های اخیر، در حال افزایش است.

شهروندان هندی که در کشورهای دیگر به کار مشغول هستند، در مجموع با انتقال حدود 78 میلیارد دلار به زادگاه خود در سال 2018، جایگاه نخست لیست بزرگترین دریافت‌کنندگان پول از مهاجران خارج نشین را به خود اختصاص دادند.

شایان ذکر است که چین، با دریافت بیش از 67 میلیارد دلار از طریق مهاجران خارج نشین خود در سایر کشورها در جایگاه دوم، و مکزیک با دریافت حدود 36 میلیارد دلار در جایگاه سوم این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

در نمودار ارائه شده، بزرگترین دریافت‌کنندگان پول از مهاجران خارج نشین را مشاهده می‌کنید؛

01