۰ نفر

ایرفرانس و خطوط ریلی فرانسه در آستانه اعتصاب بزرگ قرار دارند

۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۳:۲۹
کد خبر: 399246
ایرفرانس و خطوط ریلی فرانسه در آستانه اعتصاب بزرگ قرار دارند

اعتصاب‌های سراسری در فرانسه، ایرفرانس و خطوط ریلی پایتخت فرانسه را با مشکل مواجه کرده به طوری‌که 20در صد پروازهای این کشور در روز پنجشنبه لغو می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ایر فرانس» (شرکت هوایی فرانسه) و خطوط ریلی پاریس، پایتخت این کشور در اعتراض به سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی با اعتصاب مواجه خواهند شد.

به نوشته وبگاه «لوکال» دور تازه اعتصاب‌ها در فرانسه از پنجشنبه شروع می‌شود و به همین خاطر یک پنجم تمام پروازهای شرکت ایرفرانس  روز پنجشنبه لغو خواهند شد.

 علاوه بر ایر فرانس، خدمات قطار‌های مسافربری و مترو در پاریس با مشکل مواجه خواهد شد. مرکز هوانوردی فرانسه نیز سه شنبه اعلام کرد که 20 درصد پروازها در پنجشنبه لغو می‌شود.

در روزهای گذشته کشاورزان و دانشجویان فرانسه نیز در اعتراض به سیاست‌های ماکرون اعتراض‌هایی را برپا کردند. کشاورزان اطراف پایتخت فرانسه هفته گذشته در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور با بیش از 1000 تراکتور در مسیرهای تردد جاده‌های حومه پاریس اختلال ایجاد کردند.

دانشجویان فرانسه نیز با برگزاری تجمعاتی در مراکز آموزش عالی این کشور ضمن اعتراض به سیاست‌های دولت، هشدار دادند که در صورت عدم اعطای کمک‌های مالی، روزهای آینده اعتصاب می‌کنند.