دیروز، آغاز طولانی‌ترین اعتصاب کارکنان راه‌آهن در تاریخ بریتانیا بوده است. اعتصاب کارکنان خطوط ریلی جنوب غرب بریتانیا که قرار است تا 27 روز ادامه داشته باشد، سبب مختل شدن بسیاری از ساکنین این منطقه شده است. علت این اعتصاب، اختلاف نظر کارکنان در مورد نگهبانان قطارها بوده است.

اقتصادآنلاین مهسا نجاتی؛ با این وجود، با نگاهی به وضعیت اعتصاب در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، مشاهده می‌کنیم که بریتانیا در مقایسه با سایرین، در رتبه پایینی در این خصوص قرار دارد. گفتنی است که در طول سال‌های 2008 تا 2017، بریتانیا در مجموع، تنها 21 روز اعتصاب را به ازای هر هزار کارکن به صورت سالانه تجربه کرده است که فاصله زیادی با کشور نخست این لیست، یعنی فرانسه، با میانگین 118 روز اعتصاب به صورت سالانه، دارد.

شایان ذکر است که فرهنگ اعتصاب در فرانسه، به میزان چشمگیری دیده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود در تاریخ 5 دسامبر، باز هم اعتصابات گسترده‌ای در این کشور روی دهد. بسیاری از تشکل‌های صنفی قصد دارند علیه مواردی همچون وضعیت حمل و نقل و همچنین اصلاح حقوق بازنشستگی، تظاهرات انجام دهند که انتظار می‌رود اختلالاتی اساسی در فرانسه را به بار بیاورد.

و در پایان، جالب توجه است که به دنبال فرانسه، به ترتیب کشورهای دانمارک، بلژیک، کانادا، اسپانیا و نروژ، کشورهایی هستند که در صدر لیست بیشترین اعتصاب‌کنندگان ، مشاهده می‌شوند.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب کشورهای منتخب عضو  (OECD) که بیشترین میانگین سالانه اعتصاب به ازای هر 1000 کارکن را دارند، مشاهده می‌کنید؛

23