۰ نفر

فروش ۷.۴ میلیارد دلار کالا در جمعه سیاه آمریکا

۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۹:۳۹
کد خبر: 398480
فروش ۷.۴ میلیارد دلار کالا در جمعه سیاه آمریکا

فروش آنلاین در جمعه سیاه در آمریکا بیش از ۱۹.۶ درصد افزایش یافت و به ۷.۴ میلیارد دلار رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، خریداران آمریکایی بیشتر خرید خود را در جمعه سیاه آنلاین انجام دادند و به این ترتیب فروش حضوری در فروشگاه ها کاهش یافت.

ولی برای اولین بار پس از چندین سال، ازدحام در فروشگاه ها در شب عید شکرگزاری افزایش یافت که نشان دهنده تغییر زمان خرید مصرف کنندگان است. جمعه سیاه یا یک روز پس از تعطیلات عید شکرگزاری اهمیت خود را در سال‌های اخیر از دست داده است. به همین دلیل است که بسیاری خرده‌فروشان فروشگاه های خود را پنجشنبه شب باز و تخفیف های سالانه را زودتر شروع کردند. ولی به نظر می رسد خریداران دیگر در این روز به فروشگاه ها هجوم نمی برند و خرید خود را آنلاین انجام می دهند.

 به گفته مشاوران، اطلاعات ازدحام جمعیت و فروش حضوری در فروشگاه ها لزوماً باعث ناراحتی خرده فروشان نمی شود چون در حال حاضر افزایش معاملات آنها چه به صورت آنلاین و چه حضوری اهمیت پیدا کرده است نه مکان انجام این معاملات.

 خرده‌فروشان بزرگی مثل والمارت، تارگت و بست بای همچنان میلیاردها دلار برای توسعه تجارت الکترونیکی خود هزینه می کنند تا درآمد روز افزون آنلاین را هم به دست آورند.

 فروش آنلاین در جمعه سیاه بیش از 19.6 درصد افزایش یافت و به 7.4 میلیارد دلار رسید که کمی کمتر از 7.6 میلیارد دلار تخمین زده شده توسط اداب آنالیتیکس است. این شرکت معاملات را در 80 فروشگاه از 100 خرده فروشی برتر آمریکا بر   دنبال می کند. طبق برآورد این شرکت، فروش در عید شکرگزاری 14.5 درصد افزایش یافت و به 4.2 میلیارد دلار رسید.

 حضور در فروشگاه ها  3% در کل عید شکرگزاری و جمعه سیاه نسبت به همین روزها در 2018 پایین آمده است.

 ازدحام خریداران در شب عید شکرگزاری 2.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته ولی در جمعه سیاه 6.2 درصد کاهش داشت.

 برایان فیلد، مدیر ارشد شرکت مشاوره شاپر ترک گفت الگوی سنتی حضور خریداران در فروشگاه ها نه تنها توسط خرید آنلاین بر هم خورده بلکه پیشنهاد دیگری هم وجود دارد:« خرید آنلاین و دریافت در فروشگاه». همه اینها برای این است که مطمئن شوند مشتری خرید خود را انجام میدهد و برایش بیشتر وفاداری به برند اهمیت دارد تا مکان خرید.

 فدراسیون ملی خرده فروشی در آمریکا پیش بینی می کند خرده فروشی در تعطیلات این کشور طی این دو ماه در 2019، بین 3.8 و 4.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد. میانگین افزایش سالانه طی 5 سال گذشته 3.7 درصد بوده است.