۰ نفر

تصاویری جدید از سفر دونالد ترامپ به پایگاه بگرام در افغانستان

۱۰ آذر ۱۳۹۸، ۲:۰۴
کد خبر: 398438
تصاویری جدید از سفر دونالد ترامپ به پایگاه بگرام در افغانستان

رئیس جمهور آمریکا در پایگاه نظامی بگرام گفت که قصد دارد تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را به ۸۶۰۰نفر کاهش دهد. آمریکا اکنون بیش از ۱۲هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، رئیس جمهور آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده به افغانستان از کاهش نیروهای آمریکا در این کشور خبر داد.  

دونالد ترامپ در این سفر از پیش اعلام نشده به مناسبت روز شکرگزاری به افغانستان رفت و در پایگاه نظامی بگرام، با نیروهای آمریکایی دیدار کرد.

وی در بخشی از این دیدار، در سخنانی گفت که قصد دارد تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را به ۸۶۰۰ نفر کاهش دهد. آمریکا اکنون بیش از ۱۲ هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد.

 ترامپ در مراسمی با حضور ژنرال مارک میلی و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، در جمع نیروهای نظامی آمریکا به سخنرانی پرداخت و از خدمات آن‌ها تقدیر و تشکر کرد. رئیس جمهور آمریکا گفت که ایالات متحده همین حالا هم می‌تواند با طالبان مذاکره کند و این به دلیل زحمت‌هایی است که نیروهای نظامی آمریکا کشیده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: با آن‌ها [طالبان] دیدار می‌کنیم و می‌گوییم که باید آتش‌بس برقرار شود. آن‌ها [پیش از این] موافق با آتش‌بس نبودند؛ ولی حالا می‌خواهند که آتش‌بس برقرار شود. خواهیم دید چه می‌شود.

 ترامپ همچنین به تعهد خود برای کاهش حضور نیروهای آمریکایی در خارج از مرزهای کشور اشاره کرد و گفت شمار نیروها را پایین می‌آوریم ولی، تا زمان رسیدن به توافق و یا پیروزی نهایی، این جا حاضر خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به موفقیت نیروهای آمریکایی در کشتن البغدادی، رهبر داعش، و نیز فردی که قرار بود جانشین او شود، گفت که ایالات متحده طی سه سال گذشته خلافت داعش را به طور کامل نابود کرده است.

ترامپ در جریان این سفر همچنین با اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان دیدار کرد.

581472_967

581470_720

581469_487

581468_680