۰ نفر

آمار فروش "بلک فرایدی" چه قدر بود؟

۹ آذر ۱۳۹۸، ۹:۴۵
کد خبر: 398229
آمار فروش "بلک فرایدی" چه قدر بود؟

آمارها نشان می‌دهند میزان تراکنش های جمعه سیاه در انگلیس ۱۲.۵ درصد و در آمریکا ۱۹.۲ درصد نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  داده های مربوط به موسسه " ادوب انالتیکس" نشان می دهد که تنها تا ظهر روز گذشته، شهروندان آمریکایی ۴.۲ میلیارد دلار خرید قطعی در حراجی های جمعه سیاه داشته اند که نیمی از این خریدها به صورت اینترنتی بوده است.

پیش‌بینی شده است که تا پایان حراج روز جمعه، در مجموع آمریکایی‌ها ۲۹ میلیارد دلار خرید انجام داده‌اند که نیمی از این خریدها به صورت اینترنتی خواهد بود. انتظار می‌رود که در آمریکا میزان خرده فروشی در ماه نوامبر ۲ درصد و در ماه دسامبر ۶ درصد افزایش یابد. بسیاری از شرکت ها حراج خود را به مدت یک هفته ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر انجمن ملی خرده‌فروشی آمریکا پیش بینی کرده است که در مجموع بین ۷۲۷.۹ میلیارد دلار تا ۷۳۰.۷ میلیارد دلار خرید تا پایان هفته نخست ماه دسامبر صورت گیرد که ۳.۸ تا ۴.۲ درصد بیشتر از رقم ثبت شده در سال قبل خواهد بود.

طبق اعلام رویترز، تا پایان ساعت ۱۰ صبح دیروز میزان تراکنش های مربوط به جمعه سیاه در انگلیس ۱۲.۵ درصد بیشتر شده است. روند افزایش فروش خرده فروشی‌ها در انگلیس طی جمعه سیاه از سال ۲۰۱۳ همواره صعودی بوده است. تنها در سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷ فروش مربوط به جمعه سیاه ثبت شد.

از ۱۹۵ کشور جهان، در حال حاضر جمعه سیاه در ۱۲۹ کشور برگزار می‌شود. آن طور که شرکت علی‌بابا اعلام کرده است انتظار می‌رود در هنگ کنگ ۳۸ میلیارد دلار فروش مربوط به حراجی‌های جمعه سیاه صورت گیرد که ۵ میلیارد دلار بیشتر از رقم ثبت شده برای سال قبل خواهد بود.

جالب است بدانید که اصطلاح جمعه سیاه ابتدا برای اطلاق به یک بحران مالی به کار رفته است: به گفته گاردین، دو معامله گر بورس وال استریت به نام های جیم فیسک و جی گولد در قرن نوزدهم تمام ثروت خود را به امید کسب سود کلان طلا خریدند اما در روز جمعه بیست و چهارم سپتامبر سال ۱۸۶۹، قیمت طلا در آمریکا شدیدا سقوط کرد و آن ها تمام دارایی خود را از دست دادند.

اصطلاح جمعه سیاه در سال ۱۹۶۶ برای تبلیغ یک حراج در یک مجله آمریکایی استفاده شد اما پس از آن در دهه ۱۹۸۰ به یک اصطلاح رایج برای حراجی های مربوط به عید شکرگذاری تبدیل شد.