۰ نفر

درخواست مشاور امنیت ملی آمریکا از آلمان برای قطع روابط اقتصادی با ایران

۶ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۲
کد خبر: 397783
درخواست مشاور امنیت ملی آمریکا از آلمان برای قطع روابط اقتصادی با ایران

در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن درقبال کشورمان، مشاور امنیت ملی آمریکا از آلمان درخواست کرده است که از تحریم‌های این کشور علیه ایران پیروی کند.

به گزارش دویچه وله، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا از دولت آلمان خواسته است تا به مبادلات بازرگانی و همکاری اقتصادی با ایران خاتمه دهد و "سیاست اعمال تحریم‌های شدید علیه جمهوری اسلامی ایران" را در پیش گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران با هدف کسب یک توافق هسته‌ای جامع و دائمی با ایران شده است.

بنابر این گزارش، رابرت اوبراین که روز ۱۸ سپتامبر سال جاری (میلادی) به عنوان جانشین جان بولتون، مسئولیت مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ را برعهده گرفته است در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی بیلد از سیاست‌های اقتصادی آلمان در قبال ایران انتقاد کرده است که متن کامل آن امروز منتشر شده است.

به عقیده اوبراین، آلمان نیز می‌بایست راهکار دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را به عنوان الگوی خود برگزیند و اقدام به اعمال تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه ایران کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفته است که او نمی‌تواند علت اصرار آلمان به ادامه معامله و همکاری اقتصادی با تهران را متوجه شود.

این مقام آمریکایی از سیاست دوستانه دولت آلمان درقبال جمهوری اسلامی ایران نیز انتقاد کرده است. مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته است که دولت آلمان باید از طریق همراه شدن با تحریم‌های جامع و فراگیر اقتصادی ایران از سوی آمریکا، جمهوری اسلامی را وادار به شرکت در مذاکره بر سر موضوع هسته‌ای کند.

به باور مشاور امنیت ملی کاخ سفید، توافق مد نظر آمریکا در ارتباط با موضوع هسته‌ای با ایران باید توافقی دائمی باشد و به‌علاوه، این توافق باید برنامه موشکی ایران، وضعیت حقوق بشر و سیسات‌های ایران در منطقه را نیز در بر گیرد.