۰ نفر

یک دسته پرنده، عامل آشوب امنیتی امروز در پایتخت آمریکا

۶ آذر ۱۳۹۸، ۱:۳۳
کد خبر: 397570
یک دسته پرنده، عامل آشوب امنیتی امروز در پایتخت آمریکا

مقام‌های آمریکایی می‌گویند آنچه که امروز به اعلام وضعیت امنیتی در مناطق مهم واشنگتن و اعزام جنگنده‌های ارتش آمریکا منجر شد، در واقع یک دسته پرنده بوده است، نه آنطور که ابتدا اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، عصر امروز (سه‌شنبه) رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که در پی یک تهدید امنیتی ساختمان کنگره تخلیه شده و کاخ سفید و دیگر مراکز مهم واشنگتن پایتخت این کشور در وضعیت امنیتی و منع تردد قرار گرفته‌اند. 

همزمان نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد جنگنده‌های ارتش این کشور برای رهگیری هواپیمایی که ظاهرا حریم هوایی واشنگتن را نقض کرده و به هشدارها هم پاسخ نمی‌دهد، به هوا برخاسته‌اند. تنها کمتر از نیم ساعت بعد، وضعیت سفید اعلام و عنوان شد که هواپیمای متجاوز، «متخاصم» نبوده است.

حالا با گذشت چند ساعت، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که دلیل بروز این آشوب امنیتی، احتمالا ورود یک دسته بزرگ پرنده به آسمان واشنگتن بوده است. 

در حالی که ابتدا گفته شده بود یک هواپیمای کوچک شخصی عامل این وضعیت بوده، اکنون پایگاه «میامی هرالد» و چند رسانه دیگر آمریکا به نقل از مقام‌های این کشور نوشته‌اند که به نظر می‌رسد رادار محافظتی واشنگتن یک دسته پرنده را با یک هواپیمای کوچک اشتباه گرفته است.

یک سخنگوی واحد فرماندهی نیروی هوافضای آمریکای شمالی هم در گفت‌وگو با رسانه‌ها تأیید کرده که هشدار وضعیت تهدید به اشتباه صادر شده است.

با این وجود، برخی کاربران آمریکایی در شبکه‌های اجتماعی این توضیح را قانع‌کننده ندانسته‌اند و این حادثه را به «اشیاء ناشناس» فضایی (یوفو) نسبت داده‌اند.