۰ نفر

پکن: آمریکا بزرگترین منبع بی‌ثباتی در جهان است

۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۸
کد خبر: 396739
پکن: آمریکا بزرگترین منبع بی‌ثباتی در جهان است

وزارت خارجه چین، دولت آمریکا را به عنوان بزرگترین منبع بی‌ثباتی در جهان معرفی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز (شنبه) گفت بزرگترین منبع تهدید برای ثبات جهانی، دولت ایالات متحده است.

وانگ در دیدار با وزیر خارجه هلند در حاشیه نشست گروه 20 در ژاپن گفت سیاستمداران آمریکایی در سراسر جهان درباره چین بدگویی می‌کنند بدون آنکه مدرکی برای آن ارائه دهند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی همچنین از استفاده کاخ سفید از ابزارهای دولتی برای تخریب و تضعیف منافع تجاری مشروع چین، شدیدا انتقاد کرد.

تنش‌های بین واشنگتن و پکن از زمان تحمیل جنگ تجاری توسط «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بر چین از سه سال پیش آغاز و بعد از حمایت کاخ سفید از آشوب‌ها در هنگ‌کنگ شدت یافت.

وزیر خارجه چین پیشتر هم در واکنش به تصویب لایحه‌ای در حمایت از اعتراضات هنگ‌کنگ هشدار داده بود تلاش آمریکا در ادامه دادن به تحرکات غلط، اقدامات متقابل سختی را در پی خواهد داشت.

این هفته به رغم هشدارهای مکرر پکن به واشنگتن درباره لزوم عدم مداخله در امور هنگ‌کنگ و چین، سناتورهای آمریکایی به اجماع آرا طرح موسوم به «لایحه دموکراسی و حقوق بشر هنگ‌کنگ» را تصویب کردند. مجلس نمایندگان آمریکا نیز بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) طرح مداخله‌جویانه  دیگری را به تصویب رساند.