۰ نفر

ترامپ و ماکرون درباره ایران گفت‌وگو کردند

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبر: 395417
ترامپ و ماکرون درباره ایران گفت‌وگو کردند

دستیار رئیس‌جمهور آمریکا از گفت‌وگوی رؤسای جمهور این کشور و فرانسه درباره ایران و اقداماتی که قرار است در قبال این کشور برداشته شود، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جود دیر» دستیار ویژه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و معاون سخنگوی کاخ سفید امروز (دوشنبه) در پیام توییتری خود در خصوص گفت‌وگوی ترامپ و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره ایران خبر داد.

وی در این خصوص نوشت: «امروز (دوشنبه)، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور  فرانسه گفت‌وگو کرد. دو رهبر در خصوص گام‌های بعدی در خصوص ایران و سوریه و همچنین نشست آتی رهبران ناتو در لندن گفت‌وگو کردند».

این گفت‌وگو در حالی صورت گرفته است که «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ شامگاه جمعه هفته گذشته خود (24 آبان ماه) درباره میزبانی «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از همتای فرانسوی خود در واشنگتن و گفت‌وگو در خصوص ایران خبر داده بود.

وزیر خارجه آمریکا اخیراً نیز در یک سخنرانی مدعی شده بود که «ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم در منطقه بوده و عامل اصلی بی ثباتی در آنجا است».

بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام علیرغم پایبندی کامل ایران به مفاد این توافق هسته‌ای، ایران همچنان به تعهداتش پایبند بود و بعد از بدعهدی کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتش ذیل این توافق، ایران گام‌هایی را درجهت کاهش تعهداتش برداشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به گام چهارم برجامی ایران در کاهش تعهداتش ذیل برجام تصریح کرد: «واشنگتن به سیاست فشار حداکثری علیه ایران ادامه خواهد داد تا این کشور از رفتارهای بی ثبات کننده خود از جمله گام‌های حساس مربوط به برنامه هسته‌ایش را متوقف کند.»

واشنگتن به امید متقاعد کردن ایران به بازگشت به میز مذاکرات و موافقت با توافق مورد پسند آمریکا، فشارهای حداکثری علیه ایران را تشدید کرده است اما این سیاست نه تنها نتیجه‌بخش نبوده بلکه نتیجه عکس داشته است و ایران هشدار داده که تحت فشارهای حداکثری به هیچ عنوان وارد مذاکره نخواهد شد.