۰ نفر

اشک ملکه انگلیس در آمد +عکس

۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۱:۰۲
کد خبر: 393888
اشک ملکه انگلیس در آمد +عکس

ملکه انگلیس در مراسم یادبود نظامیان بریتانیایی کشته شده در جگ جهانی دوم اشک ریخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، اعضای خاندان سلطنتی و سیاستمداران ارشد به جمع صدها کهنه‌‌سرباز جنگ‌های سابق پیوستند تا یاد کسانی را که جان خود را در جنگ‌های کشور از دست داده‌اند، در روز یکشنبه بزرگداشت بریتانیا گرامی دارند.

بوریس جانسون، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و رهبران دیگر احزاب سیاسی، همه کارزارهای انتخاباتی خود را رها کردند تا در مراسم یابود، واقع در خیابان وایت‌هال در مرکز لندن، شرکت کنند.

در راس ساعت 11 صبح، دو دقیقه سکوت برقرار شد و شروع و پایان آن با شلیک تفنگ یگان سواره توپخانه سلطنتی پادشاه مشخص گشت.

شاهزاده چارلز به نیابت از ملکه، اولین تاج گل را پای مقبره سربازان گمنام قرار داد و خود ملکه نیز از جایگاهی در نزدیکی محل، شاهد مراسم بود.

تاج گل دوک ادینبرو را یکی از افسران گارد سلطنتی بر زمین نهاد، چرا که دوک که دو سال پیش از وظایف سطلنتی خود بازنشسته شده است، در مراسم حضور نداشت.

شاهزاده ویلیام و شاهزاده هری نیز پدر خود را در انتقال و زمین نهادن تاج‌های گل همراهی کردند؛ در حالی که دوشس کمبریج و دوشس ساسکس هم از جایگاه‌های مجاور شاهد مراسم بودند.

پنج تن از نخست‌وزیران سابق، سر جان میجر، تونی بلیر، گوردون براون، دیوید کامرون، و ترزا می نیز در مراسم حضور داشتند.

بعد از به زمین نهادن تاج‌های گل، دیم سارا مولالی، بیشاپ لندن، مراسم بزرگداشت را ادامه داد و مراسم با نوای ترومپت و شیپورهای کوچک نیروی هوایی سلطنتی، به پایان رسید.

بعد از مراسم، هزاران نفر از کهنه‌سربازان و سربازان مرد و زن فعلی ارتش با رژه رفتن از جلو مقبره سربازان گمنام، به کشته‌شدگان جنگ‌های گذشته و کنونی کشور ادای احترام کردند.

امسال، 75مین سالگرد پیاده‌سازی نیروهای ایالت متحده در بندر نرماندی در فرانسه، جنگ کوهیما در هند، جنگ آرنهم در هلند، و جنگ مونته کازینو در ایتالیا است.

ملکه، شاهزاده ولز و دوک و دوشس کمبریج و ساسکس، در آن مراسم حاضر بودند و بوریس جانسون هم با نامزد، کری سیموندز، در آن مراسم شرکت کرد.

572954_762

572952_970