۰ نفر

تحریم‌های ضد ایرانی از نظر خود آمریکا به بن‌بست رسیده است

۱۵ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۰۴
کد خبر: 392679
تحریم‌های ضد ایرانی از نظر خود آمریکا به بن‌بست رسیده است

رئیس دفتر رئیس جمهور ، آرامش امروز کشور را دستاورد انسجام، همبستگی و مقاومت ملت بزرگ و عزتمند ایران اسلامی دانست و تاکید کرد: خوشبختانه مقاومت و ایستادگی ملت و دولت تحت هدایت و رهنمودهای هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در مقابل تحریم‌های بی‌سابقه و فشار سنگین دشمنان موجب شده که با عبور از مشکلات، امروز شرایط کشور به مراتب نسبت به سال گذشته بهتر باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود واعظی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان‌های لامرد و مُهر اظهارداشت: امروز شرایط به گونه‌ای است که تحریم‌های ضد ایرانی  از نظر خود آمریکایی‌ها هم به بن‌بست رسیده و اعمال تحریم‌های جدید و تکراری نیز هیچ تأثیری بر بازار و روند توسعه کشور ندارد و همه اینها از جمله عبور از مشکلات، مرهون اعتماد ملت به دولت و مسوولان کشور است.

وی با بیان اینکه "می‌دانیم همچنان قشر متوسط و حقوق‌بگیر کشور با مشکلات مواجه اند"، گفت: برغم همه این مشکلات و فشارها دشمنان نتوانستند به اهداف خود برای سرنگون کردن نظام  و یا به زانو در آوردن ملت ایران دست یابند و امروز شاهدیم که حتی از پیش‌ شرط‌های خود برای مذاکره عقب‌نشینی کرده‌اند.

واعظی با بیان اینکه امروز شاهد افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف هستیم، گفت: سرنگون کردن پهپاد آمریکایی نمونه‌ای از این اقتدار است و حضور قدرتمند ایران در منطقه و نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی برای حل مشکلات و بحران‌های منطقه از جمله بحران سوریه نشانه دیگری از این اقتدار است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه امسال انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، گفت: در آستانه انتخابات نباید اجازه دهیم انسجام و همدلی موجود در کشور بازیچه بازی‌های سیاسی، جناحی و حزبی شود و برای تداوم روند موفقیت کشور نیازمند حفظ انسجام ، وحدت ملی و همدلی هستیم.

وی در این جلسه که وزیر اطلاعات، استاندار و مدیران شهرستان‌های مهر و لامرد حضور داشتند، گزارش ها و آمارهای ارائه شده از روند رو به توسعه این دو شهرستان استان فارس را بسیار خوشحال و امیدوار کننده خواند و اظهارداشت: خوشبختانه گزارش‌ها و آمار بسیار خوبی از وضعیت استان ارایه شد و امروز شاهدیم که به مدد تلاش‌ها و خدمات انجام شده از سوی مسئولان نظام و مدیران، منطقه‌ای که در گذشته به عنوان محروم از آن یاد می‌شد، روند توسعه و پیشرفت را با سرعت طی می‌کند و به عنوان قطب صنعتی استان شناخته شده است.

واعظی با اشاره به صمیمیت موجود میان مدیریت استان، گفت: پیشرفت و توسعه در سایه همدلی، انسجام و صمیمیت بوجود می‌آید و وجود این شرایط نقش تعیین کننده ای در شتاب دادن به روند توسعه و پیشرفت استان دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، کاهش ۷ درصدی رقم بیکاری در استان را امیدوارکننده و بیانگر تلاش مضاعف مدیریت استان فارس برای توسعه و پیشرفت ذکر کرد و افزود: هدف نخست دولت خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد رفاه و آرامش آنان است و استان فارس با توجه به توانمندی‌های اقتصادی و جاذبه‌های گردشگری می‌تواند کمک‌رسان استان‌های مجاور خود نیز باشد.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از پروژه‌های در حال ساخت شهرستان‌های مُهر و لامرد در راستای توسعه و پیشرفت این منطقه، گفت: خوشحالیم که این منطقه که در گذشته محروم شناخته می‌شد، با تلاش‌های انجام شده به سرعت به سمت توسعه، پیشرفت و صنعتی شدن پیش می‌رود.

واعظی به روند پیشرفت پروژه‌های این دو شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: پیگیری و تلاش خواهیم کرد که با رفع مشکلات و موانع و تأمین اعتبارات لازم این پروژه‌ها هر چه زودتر تکمیل و به بهره‌برداری برسد تا مردم لامرد و مُهر از مزایا و مواهب این پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای بهره‌مند شوند.

پیش از سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور، استاندار فارس، فرمانداران لامرد و مُهر و نمایندگان شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به تشریح وضعیت شهرستان‌های خود پرداخته و  ضمن قدردانی از تلاش های دولت ، خواهان کمک بیشتر برای تسریع در تکمیل پروژه‌های زیرساختی  این دو شهرستان شدند.

واعظی پس از حضور در جلسه شورای اداری شهرستان لامرد و مُهر، عازم عسلویه در استان بوشهر شد.