۰ نفر

دردسرهای توییتری ترامپ

۱۳ آبان ۱۳۹۸، ۷:۰۰
کد خبر: 392106
دردسرهای توییتری ترامپ

همه ‌چیز از یک توییت شروع شد. پس از عدم همراهی برخی جمهوریخواهان با ترامپ در ماجرای طرح استیضاح او به دلیل محتوای مکالمه با رییس‌جمهور اوکراین، ترامپ در توییتی جمهوریخواهانی که از او حمایت نمی‌کنند را بدتر از دموکرات‌ها توصیف کرد و هر آن که حامی او نیست را فردی پست و فرومایه خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدجواد موسوی‌زاده در اعتماد نوشت: این توییت واکنش‌های بسیار زیادی را در پی داشت و موجی از حملات به او توسط جامعه امریکایی، حتی از جانب جمهوریخواهان را آغاز کرد. در همین راستا 3 نامزد جمهوریخواه با حضور در برنامه «همشهری» شبکه «سی‌ان‌ان» در پاسخ به سوالی از سوی گلوریا برگر، تحلیلگر سیاسی ارشد این شبکه دراین خصوص نامزدی ترامپ در انتخابات 2020 را به چالش کشیدند.

بیل ولد، فرماندار سابق ماساچوست و از سیاستمداران جمهوریخواه گفت: «من نظر خود را برمی‌گردانم، ترامپ فردی بی‌مسوولیت است و برای امریکا و نظام قانون اساسی حکومت خطرناک است. او همچنین بیان کرد که از حذف ترامپ از قدرت حمایت می‌کند اما در حال حاضر مجلس سنا، مجلسی نیست که در مقابل او بایستد تا او را از قدرت حذف کند. ولد ترامپ را مستحق آن دانست که تحت پیگیرد قرار بگیرد و استیضاح شود. ما باید از شر او خلاص شویم و تاکید کرد که ما باید چنین کنیم». در ادامه این برنامه جو والش، نماینده سابق جمهوریخواه کنگره، ترامپ را کودک، خائن و ترسو خواند و گفت: «او دیروز از عبارت «انسان فرومایه» استفاده کرده و فردا بدتر از آن را می‌گوید و همین‌طور به حرکت در مسیر وقاحت و زشتی ادامه می‌دهد». این سیاستمدار در ادامه حرف‌هایش از استیضاح ترامپ دفاع کرد و گفت: «ما باید در جهت حذف و استیضاح او قدم‌ برداریم».

سنفورد فرماندار سابق جمهوریخواه کارولینای جنوبی در ادامه این برنامه با تایید نظرات قبلی گفت: این خیلی مهم است که ما با او همراهی نمی‌کنیم. ترامپ در حال از بین بردن استانداردها و هنجارهای سیاسی است که محصول 200 سال گذشته کشور ماست».

در ادامه و در واکنش به این صحبت‌ها استفان گریشام دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در تماس تلفنی با برنامه «فاکس- فریند» در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ از این گفته خود پشیمان است یا خیر، با حمایت از رییسش گفت: «نه، او نباید باشد. افرادی که علیه او کار می‌کنند و کسانی که علیه او بوده‌اند و در حال فعالیت هستند تا رییس‌جمهوری را از ترامپ بگیرند باید شرمنده باشند، این خیلی وحشتناک است که برخی علیه رییس‌جمهوری کار می‌کنند که نتایج عملکرد خود را ارایه می‌دهد و از روز اول با چنین رویه‌ای عمل کرده است». او ادامه داد: «حقیقت این است که برخی سعی می‌کنند تا همه اقدامات ترامپ را نفی کنند و کارهای خوبی را که ترامپ برای مردم امریکا انجام می‌دهد مورد تخریب قرار دهند، البته که این افراد شایسته هستند که با چنین زبان سختی با آنان سخن گفت. در واقع ترامپ انتظار حمایت همه‌جانبه از جمهوریخواهان در ماجرای «اوکراین گیت» را داشت اما برخی جمهوریخواهان پشت او را خالی کردند».

«ویلیام تیلور»، دیپلمات کهنه‌کار و افسر سابق ارتش امریکا که کاردار سفارت امریکا در اوکراین است در روزهای اخیر مقابل اعضای سه کمیته مجلس نمایندگان امریکا علیه «دونالد ترامپ»، شهادت داد و گفت که او اعطای کمک امنیتی به اوکراین را به تحقیقات از کسب و کار «جو بایدن»، یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ امریکا منوط کرده بود.

گفتنی است ترامپ افراد غیرهوادار خود را برای کشور خطرناک توصیف کرده و خواستار توقف به کارگیری آنها در دولت شده است، اما ماجرای استیضاح ترامپ ادامه دارد و هر روز ابعاد تازه‌ای از آن منتشر می‌شود.