۰ نفر

"کریستین لاگارد" رسما رئیس بانک مرکزی اروپا شد

۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۵۱
کد خبر: 391478
"کریستین لاگارد" رسما رئیس بانک مرکزی اروپا شد

"کریستین لاگارد"، رئیس سابق صندوق بین‌المللی پول روز گذشته طی مراسمی رسما ریاست بانک مرکزی اروپا را از "ماریو دراگی" تحویل گرفت.

به گزارش دی سایت، "کریستین لاگارد"، رئیس سابق صندوق بین المللی پول رسما کار خود به عنوان رئیس جدید بانک مرکزی اروپا را آغاز کرد. وی به اولین زنی است که به عنوان این سمت برگزیده شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، به این ترتیب "کریستین لاگارد"، رسما مسئولیت خود به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا را آغاز کرده است. "ماریو دراگی"، سلف وی طی مراسمی در مقر بانک مرکزی اروپا در "فرانکفورت ام ماین" مسئولیت ریاست بانک مرکزی را به لاگارد اعطا کرد.

لاگارد اعلام کرده است که می خواهد بر اختلافات در شورای بانک مرکزی اروپا با توجه به سیاست های پولی غلبه کند. وی همچنین اعلام کرد که علاوه بر این می خواهد طیف موضوعات در بانک مرکزی اروپا را به مسائل اجتماعی از جمله مسئله سیاست های اقلیمی و حمایت از زنان گسترش دهد.

وی همچنین تاکید کرد که یک سازماندهی مجدد رهبران و مقامات بانک مرکزی را فعلا در دستور کار ندارد و در ابتدا با همان مشاوران اصلی دراگی کار خواهد کرد. به این ترتیب از سیاست های پولی گرفته تا  عرصه ارتباطات در شروع کار تغییری در مقامات کلیدی بانک مرکزی پیش بینی نمی شود.

انتظار می رود که در شروع کار لاگارد به عنوان رئیس بانک نرکزی اروپا اعتراضاتی از طرف جنبش های منتقد جهانی سازی و همچنین جنبش های حمایت از محیط زیست شکل گیرد.

لاگارد اولین زنی است که ریاست بانک مرکزی اروپا را عهده دار شده است. وی بین سال های 2007 و 2011 وزیر دارایی فرانسه و بعد از آن به ریاست صندوق بین المللی پول نائل آمد. وی همچنین به عنوان اولین زنی بود که مسئولیت ریاست صندوق بین المللی پول را بر عهده گرفته بود. جانشین لاگارد در سمت ریاست صندوق بین المللی پول خانم کریستالینا جورجیوای بلغارستانی است.