۰ نفر

بارنیه هشدار داد؛

خطر برگزیت بدون توافق هنوز وجود دارد

۹ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۵۳
کد خبر: 391358
خطر برگزیت بدون توافق هنوز وجود دارد

مسئول مذاکرات برگزیت در اتحادیه اروپا هشدار داد که احتمال خروج آشفته و بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا هنوز وجود دارد.

به گزارش یورو نیوز، میشل بارنیه، مسئول مذاکرات برگزیت در اتحادیه اروپا گفت: احتمال خروج آشفته و بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هنوز وجود دارد و مذاکرات آینده در مورد تجارت بین دو طرف دشوار خواهند بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، این در حالی است که پارلمان انگلیس برگزاری انتخابات سراسری زودرس در روز ۱۲ دسامبر را تصویب کرده و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پس از شکست طرح پیشنهادی خود در پارلمان امیدوار است معضل برگزیت را با پیروزی در این انتخابات حل کند.

میشل بارنیه در سخنرانی خود در شهر بروکسل گفت:«ریسک وقوع برگزیت بدون توافق هنوز وجود دارد. ما هنوز هم باید برای چنین حالتی آماده باشیم.»

او در بخش دیگری از سخنانش افزود:«میزان آمادگی شرکت های بزرگ و شرکت های متوسط و کوچک در کشورهای عضو اتحادیه برای چنین رویدادی بسیار متفاوت است. نباید آسوده باشیم و به خصوص اقدامات برای آماده کردن شرکت های متوسط و کوچک باید ادامه یابد.»

بارنیه گفت اگر در پایان ماه ژانویه ۲۰۲۰ (مهلت تمدید شده برای اجرای برگزیت) پارلمان بریتانیا طرح پیشنهادی بوریس جانسون را تصویب نکند اتحادیه اروپا با تمدید مهلت موافقت نخواهد کرد و در نتیجه خروج بریتانیا از اتحادیه ممکن است بدون توافق اتفاق بیافتد.

او گفت درعین حال اگر مذاکرات تجاری دو طرف در دوران انتقالی به نتیجه نرسند و اتحادیه اروپا با تمدید مذاکرات موافقت نکند بازهم ممکن است برگزیت بدون توافق روی دهد.

بارنیه افزود:«مذاکرات تجاری بین دو طرف بسیار دشوار خواهد بود و ما برای تکمیل این مذاکرات فقط ۱۱ ماه فرصت خواهیم داشت که زمان بسیار کوتاهی است.»