۰ نفر

رئیس جمهوری عراق خبر داد:

نخست وزیر عراق با استعفا موافقت کرد

۹ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۲۷
کد خبر: 391341
نخست وزیر عراق با استعفا موافقت کرد

رئیس جمهوری عراق در سخنانی از تظاهرات مسالمت آمیز و مطالبات مردم حمایت کرد و گفت عبدالمهدی با استعفای خود موافقت کرده است.

به گزارش السومریه، برهم صالح در سخنانی خطاب به تظاهرات کنندگان گفت ما همراه شما و مطالبات مشروع شما در مبارزه با فساد هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، برهم صالح گفت : وظیفه دستگاه‌های امنیتی حمایت از تظاهرات کنندگان و مقابله با عناصر نفوذی در تظاهرات است.

وی افزود هیچ راه حل امنیتی وجود ندارد، سرکوب مردود است، تاریخ به ما یاد داده که صدای مردم قوی‌تر از هر صدا و اراده‌اش قوی‌ترین  است.

وی گفت ما خواهان آن هستیم که سلاح تنها در اختیار دولت باشد که به کنترل امنیت کمک کرده و مانع درگیری‌های مسلحانه می‌شود.

وی افزود انتظار داریم که پیش نویس قانون جدید انتخابات طی هفته آینده ارائه شود.

صالح اظهار داشت با برگزاری انتخابات زودهنگام بر اساس قانون جدید انتخابات موافقت می‌کنم، مشروعیت حکومت از مردم است.

وی افزود وضعیت موجود نمی‌تواند ادامه یابد، ما به اصلاحات جدی و تغییرات بزرگ نیاز داریم.

صالح ادامه داد من شخصا به رایزنی‌ها و دیدارها با گروه‌ها و تشکل‌ها و فعالان مردمی به منظور اصلاحات مطلوب و در چارچوب‌های قانونی به گونه‌ای که ثبات عراق و  امنیت عمومی را حفظ کند،  ادامه خواهم داد.

وی گفت من به  عنوان رئیس جمهور با برگزاری انتخابات زودهنگام با تکیه بر قانون جدید انتخابات و کمیساریای جدید موافقت خواهم کرد.

صالح افزود نخست وزیر موافقت خود را با ارائه استعفا اعلام کرده است و از گروه‌های سیاسی خواست درباره گزینه جایگزین مقبول در سایه پایبندی به چارچوب‌های قانونی و حقوقی به توافق برای جلوگیری از خلاء قانونی دست یابند.