۰ نفر

وزیر خارجه ترکیه: سیاست آمریکا علیه ایران اشتباه است

۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۲۲
کد خبر: 391304
وزیر خارجه ترکیه: سیاست آمریکا علیه ایران اشتباه است

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، تحریم‌های اعمالی ترامپ علیه جمهوری اسلامی را "اشتباه" خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی درخصوص سیاست ترکیه در مقابل با آمریکا گفت: ما تلاش می‌کنیم که ترکیه سیاستی چند جانبه داشته باشد و از این مسئله حمایت می‌کنیم.

تا زمانی که منافع ما با آمریکا مطابقت داشته باشد ما می‌توانیم با یکدیگر همراهی کنیم، اما اگر گام‌های ما با یکدیگر همخوانی نداشته باشد و اگر تصمیم‌های آمریکا و سیاست‌های آمریکا با ما مطابقت نداشته باشد، ما به آن‌ها نه می‌گوییم.
وی ادامه داد: ما در مسئله فلسطین، قدس و مسائل مختلف گفته‌ایم که سیاست‌های آمریکا اشتباه است. همچنین در مسائه اعمال تحریم علیه ایران نیز سیاست آمریکا را اشتباه می‌دانیم و من می‌توانم شمار بیشتری از سیاست‌های اشتباه آمریکا را برای شما بر شمرم.
وزیر امور خارجه ترکیه در پایان افزود: ما در صورت مواجهه با سیاست‌های اشتباه آمریکا به آن‌ها نه می‌گوییم. ما نه گفتن را بلدیم، زیرا کشوری مستقل هستیم و تصمیم‌های‌مان را خودمان می‌گیریم.