۰ نفر

استقبال اسرائیل از تحریم‌های کشورهای عربی علیه ایران

۸ آبان ۱۳۹۸، ۲۳:۰۵
کد خبر: 391146
استقبال اسرائیل از تحریم‌های کشورهای عربی علیه ایران

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از تحریم مشترک آمریکا و ۶کشور عربی علیه ایران و گروه‌های مقاومت استقبال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «اسرائیل کاتز»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از تحریم مشترک آمریکا و ۶ کشور عربی علیه ایران و گروه‌های مقاومت استقبال کرد. 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی به زبان عبری در توئیتر نوشت: «از تصمیم آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج [فارس] برای اعمال تحریم‌‌های بیشتر علیه حزب‌الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استقبال می‌کنم.»

کاتز تصریح کرد که مسئله تحریم علیه ایران و گروه‌های مقاومت در دیدار اخیر او با «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا مطرح شده است. 

در بیانیه او آمده است: «این دقیقاً همان مسئله‌ای است که در گفت‌وگوی من با وزیر خزانه‌داری آمریکا مطرح شد. روش درست برای مقابله با ستیزه‌جویی ایران همین است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای از اقدام مشترک آمریکا و شش کشور عربی حاشیه خلیج فارس برای اعمال تحریم‌های جدید علیه گروه‌های مرتبط با ایران خبر داد. 

بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، «مرکز مقابله با تامین مالی تروریسم» که واشنگتن، بحرین، کویت، عمان، قطر، امارات عربی متحده و عربستان سعودی عضو آن هستند، ۲۵ شرکت، بانک و شخص حقیقی مرتبط با ایران و گروه‌های وابسته به آن در منطقه را تحریم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، همه این ۲۵ هدف تحریم شده، پیشتر در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

پیش از این «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در سفر روز دوشنبه به فلسطین اشغالی و پس از دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از قریب‌الوقوع بودن «تحریم‌های تازه علیه ایران» خبر داده بود.

 وزارت خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه از قرار گرفتن افراد وابسته به حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌های مشترک واشنگتن و شش کشور عربی خبر داده است.