۰ نفر

قدردانی پمپئو از افزایش اقدامات متقابل FATF علیه ایران

۸ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۱۷
کد خبر: 391124
قدردانی پمپئو از افزایش اقدامات متقابل FATF علیه ایران

وزیر امور خارجه آمریکا با قدردانی از اقدامات اخیر کارگروه ویژه اقدام مالی(FATF) علیه ایران، از اعضای این کارگروه خواست ایران را مسئول تامین مالی تروریستم بدانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای با قدردانی از "افزایش اقدامات متقابل" FATF (کارگروه ویژه اقدام مالی) درخصوص ایران مدعی شد: ایران نتوانسته کاستی‌هایش در رابطه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را رفع کند.

پمپئو مدعی شد: ایران با با عدم تصویب FATF و بدون هیچگونه شفافیتی در اقتصادش می‌تواند به توسعه و بسط تروریسم بپردازد. سپاه پاسداران جمهوری اسلامی همچنان به تامین مالی گسترده تمهیدات فعالیت‌های بدخواهانه خود می‌پردازد.

وی در ادامه ادعا کرد که FATF به ایران هشدار داده است که باید هرچه سریع‌تر کنوانسیون پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم را در راستای استانداردهای FATF به تصویب برساند.

مایک پمپئو در آخر با پشتیبانی از تصمیم FATF برای حفاظت از سیستم مالی جهانی، از اعضای این کارگروه درخواست تا ایران را مسئول عملیات‌های تروریستی و تامین مالی تروریستم بدانند.

بر اساس این گزارش، کنوانسیون ملل متحد علیه جرائم سازمان‌یافته فراملی یا کنوانسیون پالرمو از معاهده‌های چندجانبه مورد حمایت سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۰ علیه جرایم سازمان یافته فراملی است. این کنوانسیون در ۱۵ نوامبر ۲۰۰۰ با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم موسوم به سی‌اف‌تی نیز یک کنوانسیون بین‌المللی است که در سال ۱۹۹۹ به منظور مقابله با تأمین مالی تروریسم توسط سازمان ملل متحد تصویب شده‌ است.