۰ نفر

حمایت کردستان عراق از عبدالمهدی

۸ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۱۰
کد خبر: 391123
حمایت کردستان عراق از عبدالمهدی

منطقه کردستان عراق بر حمایت خود از دولت عبدالمهدی و برنامه‌های اصلاحی آن تاکید کرد و گفت که اوضاع نابسمان این کشور به نفع هیچ کس نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، منطقه کردستان عراق به ریاست «نیچروان بارزانی» اعلام کرد که از عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق و بسته اقتصادی دولت این کشور حمایت می‌کند.

دولت منطقه کردستان عراق در وبسایت خود اعلام کرد که «از عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق و برنامه اصلاحی و بسته اقتصادی که ارائه کرده است، حمایت می‌کنیم».

دولت منطقه کردستان عراق تاکید کرد که «اوضاع نابسمان کشور نه به نفع منطقه کردستان و نه کل عراق است».

اربیل همچنین اعلام کرد که «مخالف هر گونه تحرکاتی است که با هدف کاهش قدرت و حقوق منطقه کردستان که در قانون اساسی گنجانده شده است».

عبدالمهدی روز گذشته به دعوت صدر برای استعفا سپس برگزاری انتخابات زودهنگام برای تغییر دولت در قالب نامه‌ای پاسخ داد و به وی گوشزد کرد که «توافق» سیاسی راه کوتاه‌تری در مقایسه با انتخابات زودهنگام است و هر سیاستمداری نباید مدعی نمایندگی مردم شود و بهترین راه روشن شدن اراده مردم «صندوق رأی» است.

وی در این نامه «سرنوشت انتخابات زودهنگام» را «نامعلوم» توصیف کرد و با اشاره به مشکلات و روند قانونی زمان‌بر آن گفت، «اگر دنبال تغییر دولت هستید، راه‌های کوتاه‌تری نیز در دسترس است» .

دور دوم اعتراضات عراق از اول اکتبر آغاز شده، از 25 اکتبر ازسرگرفته شده و هم‌اکنون چند استان عراق مثل بغداد، شاهد اعتراضات مردمی برای ایجاد اصلاحات سیاسی و بهبود خدمات دولتی است.