۰ نفر

کره جنوبی خواستار از سرگیری مذاکره با کره شمالی شد

۶ آبان ۱۳۹۸، ۷:۴۵
کد خبر: 390593
کره جنوبی خواستار از سرگیری مذاکره با کره شمالی شد

چند روز بعد از آنکه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواستار تخریب تاسیسات گردشگری منطقه توریستی کومگانگ شد کره جنوبی از پیونگ یانگ خواست در این زمینه با یکدیگر مذاکره کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رهبر کره شمالی چند روز پیش در اقدامی بی سابقه ضمن انتقاد از پدر فقیدش به خاطر وابستگی به کره جنوبی در موضوع توسعه تفرجگاه کوه کومگانگ در ساحل شرقی، دستور حذف «همه امکانات ناخوشایند» را که توسط کره جنوبی ساخته شده است، صادر کرد.

وی دستور داد تا ضمن حذف همه تاسیسات و امکانات ناخوشایندی که توسط کره جنوبی ساخته شده است امکانات جدید متناسب با شرایط منطقه و مناظر طبیعی کوهستان کومگانگ ساخته شود.

تورهای گردشگری به کوه کومگانگ در سال ۱۹۹۸ میلادی بعد از بهبود روابط دو کره آغاز شد اما این اقدام پس از ضرب و شتم یک گردشگر زن توسط گارد حفاظتی کره شمالی در سال ۲۰۰۸ به حالت تعلیق درآمد.

برنامه تورهای گردشگری به عنوان یکی از مهمترین پروژه های مشترک بین کره ای به همراه پارک صنعتی شهر مرزی «کائه سونگ» که آن نیز اکنون تعلیق شده است هر دو زمانی که «کیم جونگ ایل» پدر فقید کیم در قدرت بود راه اندازی شد.

تاسیسات و ساختمان های این تفرجگاه توسط دولت و تعدادی از شرکت های کره جنوبی ساخته شده است اما از سال ۲۰۰۸ میلادی کره شمالی این ساختمان ها و اموال را مصادره کرده است و کره جنوبی نیز به این اقدام اعتراض کرده است.

اما کره جنوبی اکنون از کره شمالی خواسته است تا برای بحث و گفت و گو در این مورد هیات کارشناسی تشکیل دهند موضوعی که هنوز مقامات کره شمالی به ان واکنش نشان نداده اند.

کره جنوبی خواستار گفت و گوی چهره به چهره برای حل این مساله شده و گفته است که برای عادی سازی برنامه به دنبال "راه حل های خلاقانه" خواهد بود.