۰ نفر

تردید روسیه درباره کشته شدن البغدادی

۵ آبان ۱۳۹۸، ۲۳:۴۵
کد خبر: 390567
تردید روسیه درباره کشته شدن البغدادی

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: از آنجا که مدارک موثقی مبنی بر کشته شدن «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش وجود ندارد و هریک از طرف‌های مدعی مشارکت در این عملیات چیز متفاوتی می‌گویند، کل ماجرا زیر سوال رفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ایگور کوناشنکوف روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: تاکنون اطلاعات موثقی مبنی بر اجرای موفق عملیات نظامی آمریکا در منطقه تحت کنترل ترکیه در محدوده امن ادلب برای کشتن رهبر گروه تروریستی داعش دریافت نکرده ایم ضمن اینکه افزایش شمار کشورهایی که گویا در این عملیات شرکت کرده‌اند و هر یک جزییات متناقض بیان می‌کنند باعث بروز شک و تردید در واقعیت این عملیات و موفقیت آن می‌شود.
مجله نیوزویک روز یکشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت که در عملیات روز شنبه بالگردهای ارتش آمریکا در شمال غربی شهر ادلب سوریه سرکرده داعش کشته شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز امروز در سخنانی کشته شدن البغدادی در جریان عملیات نیروهای آمریکایی را تایید کرد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه در توضیح دلایل روسیه برای ایجاد شبهه در این عملیات گفت: نخست اینکه از شنبه تاکنون هیچ گونه حمله هوایی در منطقه امن ادلب توسط هواپیماهای آمریکایی یا به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی ثبت نشده است.

وی ادامه داد: دوم اینکه ما هیچ اطلاعی از کمک به پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز منطقه امن ادلب نداریم.

گفتنی است، رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که روسیه به آمریکا اجازه داده است از محدوده هوایی تحت پوشش دفاعی خود برای پرواز به ادلب استفاده کند و طرف آمریکایی از این بابت از روسیه قدردانی کرده است.
کوناشنکوف افزود: سوم اینکه همه منطقه خارج از کنترل نیروهای دولتی سوریه از سوی جبهه النصره شاخه سوری القاعده کنترل می‌شود و این گروه همواره تروریست‌های داعشی را به عنوان رقیب خود برای کنترل بر سوریه کشته است.
وی افزود: به همین دلیل قرار گرفتن البغدادی در منطقه تحت کنترل جبهه النصره از سوی آمریکا و سایر کشورهای شرکت کننده در عملیات نیاز به اثبات دارد
سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: چهارم اینکه از زمان قلع و قمع نهایی داعش توسط ارتش سوریه با حمایت نیروی هوافضای روسیه در اوایل سال 2018، کشته شدن البغدادی هیچ تاثیر عملیاتی بر سوریه یا اقدامات تروریست‌های باقی مانده در ادلب ندارد.