۰ نفر

ترامپ کشته شدن البغدادی را تایید کرد

۵ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۲۷
کد خبر: 390522
ترامپ کشته شدن البغدادی را تایید کرد

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد ابوبکر البغدادی سرکرده بزرگترین گروه تروریستی جهان کشته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین  به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ روز یکشنبه در یک نطق رسانه ای اعلام کرد البغدادی در طول ساله در فرار بود اما به دستور من به عنوان فرمانده کل قوای آمریکا در ماه مارس امسال 100 درصد خلافت او را نابود کردیم.

وی افزود ما به دنبال همه تروریست ها خواهیم بود و شامل حال سایر گروه های تروریستی می شود. البغدادی و سایر همکاران او عروسک هایی ترسو و قاتل های وحشی بودند که نمی دانستند باید چه کار کنند.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به توحش داعش و جنایاتی که مرتکب شده بودند، ادامه داد: این گروه تروریستی خیلی ها را به دین دیگری گروانیده و گردن بسیاری را زدند. این چیزهایی بود که البغدادی انجام می داد.

ترامپ البغدادی را یک بیمار و خشن دانست و گفت اما در زمان یورش گریه می کرد و فرار می کرد. من از ترکیه، روسیه، سوریه، عراق و کردهای سوری تشکر می کنم که از ما حمایت کردند.

وی افزود: از نیروهای اطلاعاتی هم تشکر می کنم که این ماموریت موفقیت آمیز را انجام دادند. شب گذشته یک شب به یاد ماندنی برای آمریکا بود، یک مرد قصی القلب همچون یک سگ یا بزدل مرد. اکنون جهان جای امن‌تری شده است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه در هفته های اخیر به دقت او را زیر نظر داشتیم، گفت: درباره محل زندگی او اطلاعات به دست آوردیم، او در تونل زندگی می کرد. وقتی با هشت هلی کوپتر به آنجا رفتیم، از دیوار محل اقامت نفوذ کردند و به طور زنده شاهد این عملیات بودم.

ترامپ افزود: با تکنولوژی این عملیات را نگاه کردیم. قسمت خطرناک این ماموریت یکساعت و 10 دقیقه پرواز روی اراضی خطرناک بود. تا وقتی که ماموریتشان تمام شود، هیچ اظهار نظری نکردم.

وی ادامه داد: ممکن بود که گلوله باران شویم، روسیه با ما بسیار خوب همکاری کرد و مسیرهایی را فراهم کرد. همکاری عراق بسیار فوق العاده بود اگرچه نمی دانستند که عملیات ما چیست. کردها هم اطلاعات مفیدی به ما دادند. با ترکیه هم در تماس بودیم و بر فراز برخی اراضی آنها پرواز کردیم و هیچ محدودیتی برای ما ایجاد نکردند. ماموریت مخفیانه بود اما با سرعت این کار را انجام دادیم.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه از روی نخست به دنبال البغدادی بوده است، گفت: بهتر از هرکسی دیگری به جز دونالد ترامپ از اینترنت استفاده می کردند. او می دوید، گریه می کرد و داد می زد. پیروان او و کسانی که می خواهند به آنها بپیوندند باید بدانند که چگونه مرد.

ترامپ افزود: در حال فرار سه تن از فرزندان خود را هم با خود می برد در حالی که می دانست این تونل بن بست است. من سه سال منتظر او بودم. حدود یکماه پیش اطلاعات فوق العاده ای از او به دست ما رسید. تمرکز مقامات اطلاعاتی بر روی او بود. طرح ریزی عملیات از دو هفته پیش آغاز شد.

وی ادامه داد: افرادی از کشورهای مختلف که به آمریکا عشق می ورزند به ما کمک کردند. او پول زیادی داشت و به طور مداوم محل خود را تغییر می داد. اما فکر می کردیم که او در این محل است و تایید شد. وقتی که رسیدند با تیراندازی زیادی روبرو شدند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: بسیاری از افراد البغدادی کشته شدند و در روزهای آینده تعداد آنها اعلام می شد. ما هیچ نیرویی را از دست ندادیم. البته سگی که وارد تونل شد آسیب دید.

ترامپ بار دیگر از همکاری روسیه تقدیر کرد و گفت: از ماهیت ماموریت ما هیچ اطلاعی نداشتند اما آنها هم از داعش بسیار متنفرند چرا که آسیب زیادی از آنها دیده اند. ما نمی خواهیم اطلاعات را درز بدهیم. واشنگتن محلی برای افشای اطلاعات است. ما این اطلاعات را منتشر نکردیم تا همه افراد ماموریت از محل خارج شوند.

وی افزود: انگشت شماری از اطرافیان من از این ماموریت اطلاع داشتند چرا که درز اطلاعات می توانست منجر به مرگ نیروهایمان شود.

رئیس جمهوری آمریکا درباره عقب نشینی نیروهای آمریکا از شمال سوریه هم گفت: این مساله به کشته شدن البغدادی ارتباطی ندارد. او می خواست تمام عملیات های خود را از آن محل بازسازی کند. موقعی این اطلاعات را برای شما فاش کردم که می دانستم ماموران ما به سلامت از محل خارج شده اند.

ترامپ افزود: ما نمی خواهیم بین سوریه و ترکیه نیرو داشته باشیم. ما از آنجا خارج شدیم تنها تعدادی نیرو برای حفاظت از میادین نفت قرار دادیم. ما نفت را از داعش گرفتیم. ما در خاورمیانه هستیم و هشت تریلیون دلار مخارج ما در خاورمیانه هزینه کردیم.

وی ادامه داد: من می خواهم سربازانمان به کشور بازگردند. روسیه و چین دوست دارند که ما در آنجا بمانیم. چرا که داعش و تروریست ها را می کشیم که نزدیک روسیه هستند اما ما هزاران مایل دورتر هستیم. ایران، روسیه، ترکیه، عراق و سوریه در آنجا هستند و همه از داعش متنفر هستند.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه این کشورها باید کاری انجام دهند، اضافه کرد: کشورهای اروپایی مرا مایوس کردند؛ به آنها گفتم که پیکارجویان خود را پس بگیرید. نباید مالیات دهندگان آمریکایی این هزینه را متحمل شوند. اینها(داعشی های اروپایی) باید به کشور اروپایی بازگردند اما نمی توانند به کشور ما وارد شوند.