۰ نفر

سفیر انگلیس: مواضعمان درباره ایران و برجام تغییری نمی‌کند

۲ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۲۴
کد خبر: 390007
سفیر انگلیس: مواضعمان درباره ایران و برجام تغییری نمی‌کند

سفیر انگلیس در تهران عنوان کرد که مواضع این کشور درباره ایران و برجام مستقل از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، بدون تغییر خواهد ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران با اشاره به اظهارات اخیر حشمت الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر اینکه با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مواضع این کشور علیه ایران تندتر می‌شود، در صفحه توئیترش نوشت: «حرف‌های جناب فلاحت‌پیشه نشان می‌دهد درباره مواضع بریتانیا در مورد ایران و برجام که همیشه تاکید کرده‌ایم مستقل از عضویت ما در اتحادیه اروپا بدون تغییر خواهد ماند، سوء برداشت وجود دارد.»

وی افزود: «مانند گذشته، برای گفتگو درباره سیاست‌هایمان با ایشان و دیگر نمایندگان محترم مجلس در دسترس هستم.»

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی عنوان کرده بود که بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا برای بازتعریف جایگاه این کشور به آمریکا نیاز دارد، بنابراین مواضع انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا علیه ایران تندتر می‌شود.

وی عنوان کرده بود:  اکنون که انگلیسی‌ها در حال خروج از اتحادیه اروپا هستند نیز سیاستشان هر روز منفی‌تر می‌شود. آنها در تلاشند جایگاهی برای خود بعد از خروج از اتحادیه تعریف کنند و برای بازتعریف جایگاه خود به آمریکایی‌ها نیازمند هستند از این رو در مورد موضوعات مختلف به آمریکایی‌ها امتیاز می‌دهند.