۰ نفر

اختلاف محبوبیت جو بایدن با دیگر رقبا دو رقمی شد

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۲:۵۴
کد خبر: 389303
اختلاف محبوبیت جو بایدن با دیگر رقبا دو رقمی شد

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا حدود ۱۰درصد از دیگر رقبای دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰این کشور پیش است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در بحبوحه کشمکش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با کنگره و استیضاح در ماجرای «اوکراین‌گیت»، از اردوگاه حزب دموکرات خبر می‌رسد که محبوبیت «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین این کشور در میان رأی‌دهنگان آمریکایی رو به افزایش است.

نظرسنجی جدیدی که توسط موسسه «سِروِی یو.اِس.اِی»  انجام شده نشان می‌دهد اختلاف بایدن نسبت به دیگر رقبای دموکرات خود از جمله سناتور «الیزابت وارِن» (نفر دوم از نظر محبوبیت در میان نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا)، برای اولین بار از زمان آغاز رقابت‌های انتخاباتی، دو رقمی شده است.

به نوشته وبگاه نشریه «هیل» بر اساس نتایج این نظرسنجی که بامداد سه‌شنبه منتشر شد، ۳۲ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی حامی حزب دموکرات، بایدن را برای ریاست‌جمهوری این کشور انتخاب می‌کنند. این در حالی است که وارن و «برنی سندرز» هر کدام به ترتیب ۲۲ و ۱۷ درصد رأی دارند.

سناتور «کاملا هریس» دیگر نامزد دموکرات‌ها نیز دارای رأی ۱۰ درصدی است که همین مسئله نشان‌دهنده فاصله زیاد بین سه نامزد اصلی این حزب با دیگر رقبا می‌باشد.

این موسسه در این پیماش ۱۰۷۱ نفر از رأی‌دهندگان دموکرات را در سراسر آمریکا در دو روز پانزدهم و شانزدهم اکتبر مورد مطالعه قرار داده است.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شده که انتقادها از ترامپ به دلیل ماجرای اوکراین‌گیت و افشای محتوای تماس تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین افزایش یافته و ترامپ نیز به حجم جملات به بایدن افزوده است.