۰ نفر

ثروتمندترین کشورهای جهان را بشناسید

۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۴
کد خبر: 386957
ثروتمندترین کشورهای جهان را بشناسید

بیشتر کشورهایی که درآمدشان از فروش نفت تامین می‌شود ثروتمند هستند. کشورهای قطر، برونئی، نروژ، امارات و کویت مستقیماً به واسطه فروش نفت به این ثروت رسیده‌اند. کشورهای ماکائو، لوکزامبورگ، سنگاپور، ایرلند و سوئیس نیز جزو کشورهایی هستند که سرانه درآمد بالایی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتمادآنلاین، کشورها معمولاً از مقادیر متفاوتی برای محاسبه درآمدشان استفاده می‌کنند. ما با بررسی سرانه درآمد کشورها می‌خواهیم ثروتمندترین کشورهای جهان را بشناسیم. سرانه پول به درآمد سرانه کشور، سرانه ذخیره پول، سرانه تولید ناخالص داخلی یا حتی سرانه ارزش دارایی‌های آن کشور اشاره دارد. فرمول محاسبه سرانه درآمد به این صورت است که تولید ناخالص داخلی کشور را تقسیم بر جمعیت آن کشور می‌کنند. برای محاسبه سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP per capita) نیز میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) را بر جمعیت کشور تقسیم می‎‌کنند.

همچنین درآمد خالص کشورها از میزان درآمد باقیمانده پس از احتساب مالیات محاسبه می‌شود. به پول باقیمانده از خرج و پس‌انداز پس از کسر مالیات، درآمد ناخالص داخلی گفته می‌شود.

بررسی میزان قدرت خرید (PPP) نیز روش دیگری است که برای اندازه‌گیری دارایی‌های یک کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً از معیار قدرت خرید برای مقایسه کالاهای چند کشور استفاده می‌کنند.

The Balance، به بررسی سرانه تولید ناخالص داخلی 10 کشور ثروتمند جهان در سال 2018 می‌پردازد. این کشورها اغلب دارای اقتصادی پررونق و جمعیتی کم هستند:

1- قطر: 124 هزار و 487 دلار

2- ماکائو: 118 هزار و 99 دلار

3- لوکزامبورگ: 109 هزار و 199 دلار

4- سنگاپور: 98 هزار و 299 دلار

5- برونئی: 81 هزار و 612 دلار

6- ایرلند: 77 هزار و 670 دلار

7- نروژ: 74 هزار و 318 دلار

8- امارات متحده عربی: 70 هزار و 262 دلار

9- کویت: 66 هزار و 982 دلار

10- سوئیس: 64 هزار و 988 دلار

کشورهای قطر، برونئی، نروژ، امارات و کویت صادرات نفت می‌کنند و جمعیت کمی دارند. این کشورها به منبع بی‌انتهای نفت متصل‌اند و به همین دلیل لازم نیست اقدامات زیادی برای پیشرفت کشورشان انجام دهند.

لیختن‌اشتاین، موناکو، برمودا و جزیره من (Isle of man) نیز در لیست ثروتمندترین کشورهای جهان جای دارند.