۰ نفر

کشته‌های حمله خمپاره‌ای به ترکیه به 3تن افزایش یافت

۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۵۸
کد خبر: 386818
کشته‌های حمله خمپاره‌ای به ترکیه به 3تن افزایش یافت

حمله خمپاره‌ای و راکتی کردهای سوریه به شهرکی در ترکیه، تا کنون سه کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فرماندار شهرک «آقچه قلعه» در نزدیکی مرز سوریه از افزایش کشته‌های حمله راکتی و خمپاره‌ای کردهای سوریه به سه تن خبر داد. ۱۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه، بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) با دو فروند راکت و چهار گلوله خمپاره یک ساختمان دولتی در شهرک «آقچه قلعه» در نزدیکی مرز سوریه را هدف قرار دادند. این اولین حمله مؤثر نیروهای کرد علیه مواضع ترکیه از آغاز درگیری‌ها تاکنون بوده است.


محل اصابت راکت‌های نیروهای دموکراتیک سوریه

اما در مقابل نیز امروز اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد که از آغاز عملیات تا کنون ۱۰۹ تن از عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شده‌اند. ادعا شده است که نیروهای ارتش ترکیه و گروهک «ارتش ملی سوریه» توانسته‌اند دو روستای «بیر عاشق» و «حمیدیه» در نزدیکی شهر «تل ابیض» را به کنترل خود در آورند.

«ارتش ملی سوریه» نام یک گروه تروریستی است که عمده اعضای آن را عناصر گروهک «ارتش آزاد» تشکیل می‌دهد و به نوعی پیاده نظام ترکیه در شمال سوریه محسوب می‌شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه (دیروز) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد.

اردوغان با بیان اینکه اسم رمز این عملیات، «چشمه صلح» است، اعلام کرد که عناصر تروریستی «ارتش آزاد» سوریه نیز در این عملیات شرکت دارند. هدف ادعایی ترکیه، «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه» است.