۰ نفر

بایدن: ترامپ خیانت کرده و باید استیضاح شود

۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۰:۵۷
کد خبر: 386653
بایدن: ترامپ خیانت کرده و باید استیضاح شود

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰آمریکا با بیان اینکه دونالد ترامپ به این ملت خیانت کرده است برای نخستین بار خواستار استیضاح رئیس جمهوری کشور شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بایدن روز چهارشنبه طی سخنانی در شهر «روچستر» ایالت نیوهمپشایر، گفت: «دونالد ترامپ» سوگند ریاست جمهوری خود را نقض کرده، او به این ملت خیانت کرده و مرتکب اقدماتی شده که قابل استیضاح است. برای حفظ قانون اساسی، دموکراسی و همگرایی درونی کشور او باید استیضاح شود.
بایدن تاکنون از درخواست مستقیم برای استیضاح ترامپ خودداری کرده بود. اظهارات وی با واکنش توئیتری ترامپ مواجه شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز طی یادداشتی توییتری نوشت: چقدر رقت‌انگیز است وقتی می‌بینم جو بایدن خواب‌آلود و پسرش هانتر که به رای‌دهندگان آمریکایی زیان وارد کرده و میلیون‌ها دلار از دستکم دو کشور غارت کرده است، خواستار اسیتضاح من می‌شود. من کار اشتباهی مرتکب نشدم. کارزار ناکام جو انتخاب دیگری برایش باقی نگذاشته است.
مجلس نمایندگان آمریکا در هفته‌های اخیر تحقیقاتی را برای استیضاح ترامپ آغاز کرده است. ماجرا هنگامی آغاز شد که یک افشاگر ناشناس اعلام کرد ترامپ سوم مرداد ماه در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است که تحقیقاتی را در مورد فعالیت‌های اقتصادی بایدن و پسرش در آن کشور انجام دهد.
این موضوع باعث شده است تا شماری از کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقاتی را در مورد سوءاستفاده ترامپ از قدرت و استیضاح وی آغاز کند.